Alla inlägg den 10 augusti 2016

Av Anita - 10 augusti 2016 22:36

Man blir nästan orolig och rädd för sig själv när man börjar bli glömsk. När jag var i Hunge vet jag bestämt att jag kastade in baddräkten och ett badlakan i Kinabrors bagage men när vi kom hem fanns den inte där. Kan jag ha kastat in den i fel bagage eller vad hände. Inte vet jag.


Idag hade jag på mig jacka och när jag var bort till Kinabror och åt så glömde jag både jacka och telefon borta hos honom och hade ingen aning om var telefonen var. Har snurrat runt och letat i hela huset. Nog känns det lite hemskt när man börjar glömma sånt. Är det åldern tro?


Från det ena till det andra så är det kallt nu bara 5 grader och det känns som någon har kastat "kallsten" i sjön så nu är det väl färdigbadat.


 

Nu har jag lagt in diverse örter i olja för att så småningom göra salva.


Jag har sålt ett gammalt älghorn till några tyskar idag så det minskar lite på loppisen.


Jag har fått tillbaka min bil och det är en lycka. Inte blev det så dyrt heller och det känns ju skönt.


 

Trädgården står i alla fall i sin fagraste blom.

 

Rosor både rosa. gula och röda blommar för fullt.

 

Fuxian är full med knopp.

 

Gyckelblomster och nemesia blommar för fullt. Om man har en gammal risig blomrabatt kan man sätta blommor i kruka och sätta dit så blir det fint igen.

 

Eller lägga lite stenar och grejor i rabatten så blir det något att titta på.

 

I dammen bor det massor av små grodor nu som hoppar omkring och leker och simmar för fullt.

 

Gräset är dåligt iår men mossa är väl bra det också och lilla runda dammen med fontänen är bra för fåglarna att bada i.

 

Kojan med sockerärterna är fulla med ärtskidor som är så goda att tugga på.

 

Av en gammal järnring eller två kan man göra en liten rabatt.

 

I skogkanten i lövsalen bor tomtarna och där kan barnen leka.

 

Så kan man ju inte låta bli att använda fantasin istället för att göra nytta. Sån är jag. Så av gamla dukar kan man göra fina stenar.

 

Björken där fåglarna bor kan ju få lite utsmyckning så dom får det fint.

 

Varför kan man inte göra en blå jungfru av en avhuggen gren.

 

Min ek som växer fast den inte skulle finnas på den här breddgraden har till och med börjat få små små ekollon. Vad säger ni om det va?

 

På kanalviken hittade jag den här fina pinnen som jag inte riktigt vet vad jag ska göra med ännu men det kommer väl till mig så småningom.

 

Hallonen är klara men jag har inte plockat ännu för det har regnat.

Idag har Datafia varit hit och vi plockade lite blåbär. Så hämtade jag bilen och vad mer.

Mustachen har varit här och det var länge sedan.

Natten är mörk och kall och jag väntar på att katten Morris ska komma in innan jag lägger mig

 

Dagens ord: Allt möjligt kan jag glömma men jag glömmer aldrig att vattna och älska min trädgård. mata mina fåglar och ge katten mat.




Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards