Alla inlägg den 7 januari 2017

Av Anita - 7 januari 2017 12:12

 

Så kom kylan. Mannen och jag hade bestämt att vi skulle åka till AMV och Gubben i Bräcke och ev ligga över. Vi tvekade när vi såg hur grönjävligt kallt det var. Att lämna huset och katten och med kall bil är ju lite gruvsamt men samtidigt börjar man ju bli less nu när det är så kallt så man inte ens kan vara ute. Elda och elda och glo på tv är ju det enda man kan göra och 10 grader i sovrummet är inte heller någon höjdare även om det känns varmare nu när man kan vara två i sängen (och en katt).


På onsdagskvällen kom äntligen plogbilden och Broder B:s son och hans två kompisar hade suttit i bilen ända ner ifrån Skåne och jag tyckte synd om dom att komma till den här kylan. Tur att det var plogat åtminstone. Då kan man varken åka snöskoter eller fiska. Dom kom hit och försökte starta skotrarna men inte gick dom igång inte.


Nåja, vi åkte i alla fall till Bräcke fast det var så kallt men åkte hem på kvällen för att elda och sköta katten och se efter så inte vattnet frusit. Det är mycket att tänka på när man bor så här i skogen och det är kall vinter.

 

Inte kan man ta några fina bilder heller för man kan ju inte gå ut. Inne finns inte mycket att se heller men min lilla hylla med grisar ser ut så här. Hyllan har jag målat och gjort av två trälådor som det egentligen skulle vara skruvar och sånt i. Blev väl bra.

 

Bi hade trevligt i Bräcke i alla fall. Det har man alltid hos AMV och Gubben och god mat fick vi dessutom.


Annars kan man ju prata i telefon om man har det trist i dessa kalla dagar. Jag ringde upp en av mina gamla vänner som bodde här förut och som var tillsammans med mig och vi pysslade och var på marknaden och hade en hel del roliga saker för oss. Hon var hjärtsjuk och väntade på operation. Tråkigt men jag hoppas att det blir bra så vi kan träffas så småningom och prata om gamla tider.


 

Snart ska jag väl försöka plocka ihop mina julsaker men julgranen ska få vara kvar i det längsta.  Jag längtar efter sommaren för som ni vet är vintern inte min starka sida. Kylan gör mig förlamad men lika plötsligt som den kom så blev det ändring. Igår morse 30 grader i dag på morgonen bara 3 grader kallt. Det är väldigt underligt. Lite snö har det kommit inatt men det var minsann det lilla.


Ikväll ska vi till PappersBeda och Hampe på middag och imorgon ska jag bjuda Skånepojkarna på köttbullar och potatis.  Man måste ju hitta på något sällskapsliv under vintern också fast allt är mycket mer besvärligt då.


Dagens ord: Ju mer tolerant man är mot andra människor desto bättre mår man själv.





Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards