Alla inlägg den 10 januari 2017

Av Anita - 10 januari 2017 13:50

 

Så är helgerna slut och kylan har vänt och nu är det helt plötsligt plusgrader igen efter att det varit 31 grader kallt. Det är minsann häftiga ryck i vädret den här vintern.


När vi kom hem från Bräcke för några dagar sedan var det lite kallt i lilla huset men man kan ju elda så efter ett tag blev det ganska skönt i alla fall.


Dagarna går och den här senaste julhelgsdagarna försökte vi umgås lite med folk.

På lördagen kom L o M och hämtade oss och vi for till Pappersbeda och hennes sambo och åt middag. En jättegod middag och en väldigt trevlig kväll blev det. Det är viktigt med vänner. Vad gjorde man utan sådana.


 

Söndagen var vi lite slakiga och gjorde inte mycket mer än att ta någon kortare promenad.


Jag gjorde middag till Broder B:s son och hans kompisar och med fyra matfriska killar försvann köttbullarna och kalopsen och äppelpajen i ett nafs. Jag tycker om att laga mat och se folk äta med god aptit. Jag har svårt för kräsna människor som ingenting duger åt. Önskar av hela mitt hjärta att du skulle fått vara lika hungrig som jag fått vara stundvis i mitt liv. Då kanske maten skulle duga även om det är enkelt och lite. men .....som sagt tack och lov åt dom här killarna med god aptit. Fint det.


Så nu är det slut på helgerna och vardag igen men inte spelar det någon roll när man är pensionär och inte behöver hasta iväg tidigt på morgonen. Vi ligger länge för det mesta.

Igår for vi iväg och handlade lite och idag har jag varit iväg en sväng och jobbat.


Helgen har vi inte gått så långt för älgjägarna har varit här runt omkring och jagat fast det är mitt i vintern. Är dom helt galna eller?


Här vid sjön går rådjuren och jag hoppas innerligt att dom ställer sig här vid huset och skyddar sig så dom får leva. Annars är det lite djur. Någon enstaka ekorre kan man se spåren efter.


 

Katten Morris är busig som vanligt och klättrar både hit och dit hela tiden.


Jag längtar till sommaren som jag alltid gör den här tiden. Jag längtar efter blommorna och efter fågelsången och dofterna och solen och sommardanserna och att få bada i sjön och efter fjärilarna som fladdrar omkring.

Klart man längtar efter det och klart att jag skulle vilja åka utomlands och få lite värme och sol som vanligt folk ibland kan unna sig men det är bara att leva livet som det är och göra det bästa av det.

 

Om någon månad kan man gå genom den gröna porten till sommaren och njuta av blommorna.

 

Så vänner i norr och söder

Dagens ord: Ljuset börjar komma tillbaka och så fort som tiden går nu så är det snart vår, hoppas jag i alla fall.

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards