Direktlänk till inlägg 14 januari 2017

FREDAGEN DEN 13;DE

Av Anita - 14 januari 2017 22:08

 

Fredagen den 13:de sägs ju vara otursdag. 20:da Knut ska julen ut. Fullmåne natt av sömnlöshet.

Allt på en enda gång.


Vissa ting kan man påverka och jag bryr mig inte alls om att kasta ut julen just den dagen. Jag gör väl som jag vill.

Att månen håller mig vaken kan jag inte heller påverka. Månen den gör som den vill.

Att fredagen den 13:de är otursdag har jag aldrig trott på men just den här dagen var en förfärlig dag.

Visst träffade jag två trevliga ungdomar men det var väl allt positivt jag kan säga om den dagen.


Vedlådan är full med ved och gården är skottad just nu men snart väntar hårdare tider.

Ibland bestämmer sig livet sig för att ge en ett grishugg. Nog har jag fått många grishugg i mitt liv och det är bara att ruska på sig men jag trodde att det kanske någon gång skulle bli min tur att ha det bra.


Lika fort som mannen kom så var han borta så nu är allt som vanligt.

Jag eldar själv min kökspis, ingen ger mig kaffe på säng. Jag sitter vid köksbordet och tittar på fåglarna och utsikten och dricker mitt kaffe helt för mig själv precis som för någon månad sedan.


 

Det enda som påminner om Mannen är en hopklämd kaviartub och en knölig messmörstub. En liten tomte som jag fick i julklapp också föresten.


Troligen så är det så att jag är en solitär. en varelse som passar bäst att vara själv.

Kanske är det tunnsådda människor som klarar av att bo här i skogen speciellt under året värsta månaden. Är man van att bo i stan där allt finns nära och inom räckhåll och möjligheterna är fler än här.


Nåja. nu är det tid att ta en dag i taget. Idag har jag samlat ihop en massa plastburkar och åkt till tippen med.

Sedan till PappersBeda och fikat och så träffade jag Moster på affären och följde med henne hem och blev sittande där ett par timmar . Det har snöat inatt och det var problem att ta sig upp till henne i oplogade vägen för hon har en brant backe men det gick.

 

Hon har en söt liten katt som precis som Morris är kräsen på mat så Moster gav henne korv av en särskilt sort som hon gillade. Jag ger ju Morris skinka men den får inte vara rökt så då vägrar han. Katter är underliga djur.


På tal om katter. Morris som brukar leva rövare i sovrummet hela tiden har varit lugn inatt och legat i sin korg tills imorse.


Unnade mig en bukett med tulpaner och en chokladkaka. Om ingen längre skämmer bort mig får jag väl göra det själv.

 

Dagens ord: Underbart är kort. trist varar länge.

Januari har alltid varit en skitmånad och 2017 ser inte ut att vara något undantag. Det var bara dumt att tro det.


 
 
Ingen bild

Ingrid i Umeå

14 januari 2017 22:37

Så tråkigt att höra Anita! Som sagt underbart är kort.... vi får leva på minnen av det som var underbart. Skönt att du har alla dina vänner i alla fall. Kom ihåg att vi går mot ljusare tider trots allt. Tulpanernas tid. Unna dig! Styrkekramar.

 
Ingrid

Ingrid

14 januari 2017 23:10

Men så tråkigt att mannen är borta! Jag som var så glad över att du hade sällskap av någon mera än Morris. Hoppas att det bara är en tillfällig fnurra på tråden och att han snart kommer tillbaka. Det är inte helt lätt att anpassa sig till tvåsamheten när man levt själv länge.
Jag har också köpt mig en tulpanbukett. Lite lyx får man kosta på sig.
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

 
Ingen bild

Ann

15 januari 2017 07:38

Hej min vän! Vad är det jag läser? Sååå tråkigt och ledsamt! Jag kände att det var så härligt att Du mött kärleken och att Du fick både sällskap och nån att hjälpas åt med, när det gäller göromålen som finns när man har gård som ska skottas och ved som ska hämtas m m! Vi kan väl höras av och träffas nåt! Det är nog din tur att komma till oss, eller hur? Kramar till Dej från Ann

 
Skatan

Skatan

15 januari 2017 07:45

Åååh älskade Skogsnuvan 😥 Nu blev jag verkligen ledsen för din skull. Så vackert du ändå kan skriva om hur "underbart är kort", Utan bitterhet. Ja underbart är sannerligen kort men det är inte alla som kan acceptera det som du ändå gör i ditt paradis. Det är inte det lättaste att plötsligt leva med någon när man är van att rå sig själv. Och för Mannen att ha en stark självständig kvinna med en integritet som heter duga vid sin sida... . Nej man får sannerligen förlika sig med det som man inte kan ändra på . Fast det är svårt. Men du ... vi går mot ljusare tider i alla fall ..och mot sommaren. Du är en riktig vän för dina vänner så ensam blir du aldrig. . Kramar ... massor av kramar från Skatan

http://https://skatanstankar.com

 
Ingen bild

Anette

15 januari 2017 09:27

Så tråkigt Anita ❤️ Trodde att du mött kärleken. Önskar att våren kommer tidigt så livet blir lite lättare för dig. Jag har opererat foten så jag sitter i soffan med foten högt och Björn passar upp mig. Önskar dig en skön söndag ❤️ kram Anette

 
Göran

Göran

15 januari 2017 09:45

Nej, så tråkigt att det inte blev längre än så. Fast man vet ju aldrig, han kanske ångrar sig (eller om det är du som ska ångra dig, det vet jag ju inget om). Vad klok du är som köper blommor till dig själv! Det har faktiskt jag också gjort några gånger. För det är ju som jag skrivit på min blogg ett par gånger; "Om ingen annan gör en lycklig får man göra det själv!" Så skäm bort dig bara, allt du kan! Man ska vara rädd om sig så länge man har sig!
Och du! Ännu kan ju livet ljusna på nytt! På ena eller andra viset...

http://singelfarsan.bloggplatsen.se

 
Anki

Anki

15 januari 2017 13:33

Men ååhh ... nu känner jag verkligen med dig. Så tråkigt att han är borta - det verkade ju så bra.
Klokt av dig att köpa en bukett tulpaner att njuta av - och idag är det visst tulpanens dag :)
Ha det nu så bra du bara kan - och skäm gärna bort dig själv med fler tulpaner när de här vissnar!

http://ankistankar.blogspot.se

 
Åke

Åke

15 januari 2017 17:20

Den där bilden mot skyn älskar jag :) Snyggt :) Dimma, snö blev en underbar kombination till solen :) Bilden fredagen den trettonde har jag inte så mycket emot, en tjej i ungdomens dagar gjorde visserligen slut en sådan fredag... Nummer 13 tillhör numer mitt lyckotal :)

http://www.nacka144.se

 
Carina

Carina

15 januari 2017 18:55

Jag skickar över några kramar till dig och hoppas att det vänder och att du kan se 2017 med ljusare blick. En bukett tulpaner och en chokladbit hjälper faktiskt mer än vi tror. kram

http://ennasbarn.bloggplatsen.se

 
Sanna

Sanna

15 januari 2017 19:53

Men fy va trist kära du <3 känner verkligen med dig <3 Men vem vet vad som väntar runt hörnet...

SV: Har försökt ta mitt vett till fånga och vilat en hel del (i alla fall i mina mått mätt...) och mår lite bättre i alla fall...tillräckligt för att känna lust att gå på yoga i veckan igen, mm...skönt <3

Skäm bort dig själv ordentligt gumman, det är du värd <3
Kram
Sanna

http://krimskramsan.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Gina

16 januari 2017 19:47

Tråkigt 🙁 Kanske behöver ni bara lite tid ifrån varandra. Kan ju bli intensivt om man bor ihop kram

 
Ingen bild

Bamse31

17 januari 2017 02:00

Oj då!😕

 
TantGlad

TantGlad

17 januari 2017 14:11

Tråkigt att mannen är borta ! Men det som sker ska väl ske och som är nåt som jag tror på. Gott som ont liksom.

Ja..katter är underliga charmerande varelser. Vad som helst dug inte, och rökt mat äter inte mina. Har ju två kvar av fyra missar. Tur det. Blir så dött annars här hemma.

STOR KRAM på dig vännen!

http://tantglad.bloggo.nu

 
Karin

Karin

17 januari 2017 16:18

Tråkigt att behöva läsa att du är ensam på Fisksjön igen! Men ge inte upp Anita, snart ljusnar det på alla fronter ska du se!
Extra varm kram till dig!
Karin

http://pixelmojan.se

 
Korpunge

Korpunge

17 januari 2017 20:33

Så tråkigt med mannen men jag säger som Karin: ge inte upp! En dag står mr charming där! En bukett blommor och lite choklad är en lisa för själen då det behövs.
En kram till dig

http://korpunge.bloggo.nu

 
Soldansaren

Soldansaren

18 januari 2017 19:39

Nej, vad ledsen jag blir! Visst kan det vara svårt detta att leva tillsammans, både när man är van och ovan, och visst kan det vara svårt att lära sig leva i nya miljöer, men jag hade så unnat dig kärlen och allt det goda med den i långliga tider. Varmaste kramar!

http://soldansarenssida.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anita - Torsdag 28 mars 14:10

  Det har snöat sedan i måndags och just imorse satt jag och tittade ut på snön och gräddade rullrån. Dom ska jag ha på påskafton till efterrätt med glass och nykokt hjortronsylt och kaffe förstås. Nog om det.   Igår var en märklig dag. Jag kl...

Av Anita - Onsdag 27 mars 07:54

  Det har varit en hel del sista veckan Lördagen var det årsmöte nere i byn och vår nya ordförande hade fixat att dom som ville kunde komma och underhålla. Dessutom hade hon lagat en massa god mat. Faktiskt hade det kommit mer folk än det brukar o...

Av Anita - Torsdag 21 mars 14:58

  Det flyger tre svanar över sjön. Borta vid åmynningen hör jag en strömstare kvittra och kastar sig i vattnet med ett plask. Är inte det vårtecken om något?   Kinabror är ute på sjön och drar upp en gädda som är mer lik en krokodil. Ett j...

Av Anita - Onsdag 20 mars 10:21

  Nu samlar jag på vårtecken. Jag har tre perioder av mitt sovliv. Sommaren naken i  sängen. Hösten den kinapyjamasen men iår blev det så kallt redan i oktober så det blev flanellpyjamas som kom på direkt och så har det varit hela vintern Vi...

Av Anita - Tisdag 12 mars 09:33

Det blir dåligt med att skriva blogg nu och lika dåligt med att ta bilder. Det har varit en mulen vecka och jag har ägnat mig åt tråkiga saker som trots allt måste göras.   Tagit ner mina röda julgardiner och satt upp gula istället och faktiskt p...

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards