Alla inlägg den 23 januari 2017

Av Anita - 23 januari 2017 13:51

 

Så har helgen gått. Inte en människa har jag sett på hela helgen. Inte en bil, inte ens en snöskoter. Inte har jag gjort så mycket heller.

 

Tulpanerna har vissnat och mista rörelse så ramlar blommorna av.

Känner mig rätt vissen själv också.

Det har varit mulet och grått men jag har ändå tvingat mig ut. Tagit sparken för det har varit halt.

Halvvägs "väst i gålan" ligger det massor med virke. Det luktar gott av trä och egentligen är det riktigt vackert också.

 


Julgranen lever ännu och nu har TuppOla varit tvungen att slänga ut sin så i år har jag granen inne längre än honom.

Undrar om det är fler än jag som fortfarande har granen kvar? Berätta i så fall.


Vissen kan man säga att Fd grannen är också. Han åkte in till lasarettet igår och ligger i respirator så det ser inte bra ut, men gubben är seg och har varit i samma situation förut och klarat upp det.


Ja. vad har det varit mer. Pratat i telefon och gjort filmjölkslimpa och städat ett skåp och sett på tv. Låter väl inte varken särskilt kul eller spännande.

 

Kramens dag har det varit också men det har jag minsann inte märkt något av. Det är väl slut på kramar nu skulle jag tro. Paradiset Fisksjön är ganska grått och ledsamt nu. Det blåser ute och är glashalt på gården och det mest känns väldigt segt.


Försökte göra klar bokföringen för vägföreningen men fick det inte att stämma dessutom fungerar inte miniräknarn och nu har jag glömt hur man räknade för hand. Det sägs att det finns minräknare i mobilen men den hittar jag inte. Nåja. det får väl vara till en annan dag. Det kanske blir någon bättre dag någon annan dag.


Dagens ord>. Även en liten strimma av sol bland molnen gör världen en aning ljusare.

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards