Direktlänk till inlägg 25 januari 2017

VARFÖR FINNS DET SÅ MÅNGA FRÅGOR

Av Anita - 25 januari 2017 14:49

Varför finns det så många frågor men så få svar? Just nu är jag ett stort frågetecken? Varför är jag inblandad i sånt jag inte kan kontrollera? Hur blev det så här?


Så finns det mer bagatellartade frågor som varför det helt plötsligt från att vara grön och grann bara på ett dygn allt kan rasa. Att alla barr bara rasar av. de lysande kulorna bara ramlar i golvet. Så då blev julgranen precis som jag. Bara en gammal torr buske återstod.

 

Som tur var så kom Storfiskarn fräsande på sin snöskoter och hjälpte mig att klä av granen.

 

Att jag har så mycket gamla julgrejor. Så liten gran som iår så fick jag inte ens på hälften.

 

Att det kan bli så många barr från en sådan liten gran. Vet att det kommer att finnas barr kvar i bokhyllan och i springor och vrår resten av året. Det brukar ju vara så. Man brukar trampa på barren och oj vad det kan göra ont att få ett litet barr i foten.


Torr och halvdöd. Så är både jag och granen. Bara att elda upp och bli en grå askhög kvar.

 

Enklare frågor finn det att undra över. Varför fattas det alltid plastlock till burkarna när man ska ha dom fast man vet att man lagt in dom i skåpet? Varför ramlar alltid smörgåsen med smöret neråt? Varför äter tvättmaskinen alltid upp sockar?


Igår när Mustachen kom och hälsade på och fikade så sa han att han skulle hem och göra en Håsjöburgare. Va faan är en håsjöburgare. Jag hade aldrig hört talas om det. Nåja den frågan fick jag i alla fall svar på.

Ta två franskskivor och bred på rejält med senap.Stek en rejäl korvskiva. Lägg på bostongurka och tomatskiva och kläm ihop. Där har du en Håsjöburgare. Tror jag ska prova det någon dag.


Gråväder är det ute men inte kallt. Ska man nu leta fram något positivt med det så är det att man spar på veden och inte behöver skotta. Alltid något minsann.


Det enda av den ovanligaste jul jag varit med om är nu slut. Återstår att plocka ner i lådor och då kommer frågan. Hur kan det komma sig att julsakerna inte får plats i lådorna fast man inte köpt några nya grejor?


Dagens ord: Ingenting är för evigt och även den grönaste och finaste tappar barren till slut.


 
 
Soldansaren

Soldansaren

25 januari 2017 18:43

Torr och halvdöd?! Nej du, det är du inte. Det kanske känns så just nu men nog är du en väldigt levande människa, en fågel fenix lík.

http://soldansarenssida.blogspot.com

 
Kaela

Kaela

25 januari 2017 18:53

Vilka underbara frågor du har skogsnuvan....just de där man alltid fungerar över....alltid fel lock....hur kunde detta fått plats förut när jag inte får ner det?

Hoppas du stupar över ett och annat svar ibland också!

http://kaela.bloggplatsen.se

 
Åke

Åke

25 januari 2017 21:59

Nu går vi mot vår ska du se... snart februari... vid mars vänder det... så kul att du har flaggor i granen :) Farsan var noga att flaggor skulle sitta i granen han sa alltid varje jul: Detta kan vara sista året vi får ha den gul/blåa flaggan fritt. Far var en riktig ryss hatare...
Jag tycker det är tråkigt att plocka undan julen... här är allt nästan klart, kartongerna står öppna än... på lördag bärs det undan... på november i almanackan har jag skrivit köpa lamor till ljusstakarna, började i år att byta ut till led.

http://www.nacka144.se

 
Karin

Karin

25 januari 2017 22:29

Så var det med den granen!
Min syster fyller år den 18/1, och vi hade ofta julgransplundring på hennes barnkalas. När mina egna barn växte upp hade vi plastgran, för vår son har astma. Nu har vi en minimal plastgran på ett par dm.
Kram och en fortsatt bra vecka!
Karin

http://pixelmojan.se

 
Ingen bild

Anonym

26 januari 2017 00:54

Fy fan vad arg jag är! Hur har hon mage att gå in och sno det jag skrivet.
Min rubrik va. Jag tycker inte min blogg är dålig och så kopiera hon hela min text.
Det är inte ok och att folk gå in och gilla något jag har skrivit är helt sjukt.
Har man eget att skriva så skriv inte då för det är stöld.
Jag lägger ner massor på min blogg även om den innehåller kanske för er lättsamma saker jag skriver om eller fota eller gör.
Jag skulle aldrig gå in och ta det någon annan har gjort för det är fult.
Jag googlar och jag undersöker lite vad som man vara intressant för bloggen och även om det kan verka likt någon annans så gör jag det på mitt sätt.
Att stjäla det någon har skrivet är som att stjäla ens identitet och det är absolut inte ok.
Jag ska gå vidare med detta!
Denna sjuka människa!
Hon som kopierade min text på bloggen har blockat mig fast det har jag gjort med henne med och anmält henne.
Det finns inte en chans att jag tycker det är ok överhuvudtaget att stjäla andras inlägg.
En ful människa gör så och sko sig på andra och tro att det är ok.
Blir mest arg och sårad då jag vill ha min blogg i fred och jag tycker om den själv.
Ni som läser och följer mig gör mig jätteglad och jag blir så lycklig av att ni vill läsa.
Jag är grön på att blogga men jag tycker det är skitkul på ren svenska.
Tack för att följer och gilla mina inlägg.

 
Hemmamammafru.bloggplatsen.se

Hemmamammafru.bloggplatsen.se

26 januari 2017 00:55

Fy fan vad arg jag är! Hur har hon mage att gå in och sno det jag skrivet.
Min rubrik va. Jag tycker inte min blogg är dålig och så kopiera hon hela min text.
Det är inte ok och att folk gå in och gilla något jag har skrivit är helt sjukt.
Har man eget att skriva så skriv inte då för det är stöld.
Jag lägger ner massor på min blogg även om den innehåller kanske för er lättsamma saker jag skriver om eller fota eller gör.
Jag skulle aldrig gå in och ta det någon annan har gjort för det är fult.
Jag googlar och jag undersöker lite vad som man vara intressant för bloggen och även om det kan verka likt någon annans så gör jag det på mitt sätt.
Att stjäla det någon har skrivet är som att stjäla ens identitet och det är absolut inte ok.
Jag ska gå vidare med detta!
Denna sjuka människa!
Hon som kopierade min text på bloggen har blockat mig fast det har jag gjort med henne med och anmält henne.
Det finns inte en chans att jag tycker det är ok överhuvudtaget att stjäla andras inlägg.
En ful människa gör så och sko sig på andra och tro att det är ok.
Blir mest arg och sårad då jag vill ha min blogg i fred och jag tycker om den själv.
Ni som läser och följer mig gör mig jätteglad och jag blir så lycklig av att ni vill läsa.
Jag är grön på att blogga men jag tycker det är skitkul på ren svenska.
Tack för att följer och gilla mina inlägg.

http://hemmamammafru.bloggplatsen.se

 
TantGlad

TantGlad

27 januari 2017 17:22

Jag säger bara det......Men oj så underhållande det är att läsa din blogg min härliga bloggkompis. Ler som fasiken åt hela ditt inlägg.

Ha en fin helg och stor kram

http://tantglad.bloggo.nu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anita - Tisdag 16 april 09:34

  Denna långa förbannade vinter som aldrig verkar ta slut. Så jag frusit och frusit och som jag längtat och saknat sol och värme. i söndags kväll åkte jag på bio och såg Möte i Rom med bl Lassgård. Jag gillar honom och han kan spela så många oli...

Av Anita - Fredag 12 april 08:38

      Det blir bara värre och värre. Visst har jag haft 4 skrivare och visst har dom krånglat men nu går skam på torra land. Vi köpte en nya skrivare för att nu är det dags att ha vägföreningsmöte med allt det innebär. Det ska skrivas kallelse...

Av Anita - Lördag 6 april 10:03


  Jag skrev ett långt blogginlägg om hur det är att vara pensionär och lite annat men datorn åt upp alltsammans och lika bra var det för det var bara gnäll. Snö snö snö. Kallt kallt kallt. Halt. Kinabrors hund Jack har brutit några klor i en f...

Av Anita - Tisdag 2 april 12:19

  Skärtorsdagen var det skapligt väder ändå men jag lät häxan Hanna åka i mitt ställe till Blåkulla.   Så började snön vräka ner.    Att åka till Lillsjön på pimpeltävling blev inte av för någon av oss. Jag började laga mat istället.  ...

Av Anita - Torsdag 28 mars 14:10

  Det har snöat sedan i måndags och just imorse satt jag och tittade ut på snön och gräddade rullrån. Dom ska jag ha på påskafton till efterrätt med glass och nykokt hjortronsylt och kaffe förstås. Nog om det.   Igår var en märklig dag. Jag kl...

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards