Alla inlägg den 14 februari 2017

Av Anita - 14 februari 2017 20:01

Från rejäl kyla till plussgrader bara på ett nafs. Man må säga att det är en underlig vinter men jag gillar att det blivit varmare och att fåglarna börjat sjunga sin vårsång.

 

Här i paradiset Fisksjön går dagarna sin lugna rytm.

Lördagen gick Jack och jag ett par rejäla promenader.

 

Härligt att vandra omkring i skogen när det nästan är bart


Söndagen tillbringade jag hos PappersBeda. Vi tittade på filmen om kvinnor förr i tiden och sedan tog vi en promenad med hunden Ebbe.

 

Det är ju en jättefin utsikt från Pålgård så det är trevligt att gå där. Sedan bjöds jag på en god middag innan jag for hem och gjorde mig beredd för att åka på bokcirkeln. Så gick den dagen och den var riktigt trevlig.


Måndagen började det storma och töa och jag hade tänkt mig att jag skulle ta och städa. Det verkar ju vara något som man ska men inte tänkte jag putsa fönster eller torka paneler. Det är minsann överkurs för mig.

Egentligen blev det inte något städat alls. Det blev fika tillsammans med Kinabror och Mustachen och sedan kom Storfiskarn och så blev det fika igen och lite tv.tittande Ja så det kan bli.


Idag är det Alla hjärtans dag och dagen började med ett samtal från en kär vän. Det lyste upp min dag.

Sedan åkte jag iväg till trivselträff och där uppträdde ett gäng som kallade sig för tantvarning. Så roliga dom var.

Så blev det fika och vilka fina mackor och bakelser dom gjort eller hur?

 

 

En av skådespelarna kom fram och pratade med mig och det visade sig att hon hade bott i Fisksjön när hon var barn.Hennes syster var lika gammal som jag och vi var så där 5-6 år innan dom flyttade därifrån men minnesbilder hoppade fram plötsligt och jag minns en massa.


Vi lekte i en gammal bil som stod nedanför huset. Jag tror att det var en T-ford. Jag minns lukten inne i den bilen och den kan jag nog inte beskriva men jag minns den. Jag minns att mitt i deras hönsgård stod en stor hägg och också den minns jag lukten av.

När jag gick den kilometern för att leka var jag lite ängslig när det började skymma och sjöng högt och falskt.

"Jag är torpare jag och jag har det så bra."Jag var lite mörkrädd när jag var liten och det är klart som 5-åring kanske man är det.


Innanför köket fanns ett skafferi där vi brukade vara ibland. En gång hittade vi en okokt fläskkorv och ni vet hur en sådan känns. Vi klämde och drog i den och rätt som det var så sprack den och geggan rann ut på golvet. Oj, vad vi blev rädda men vi stoppade in det mesta tillbaka och hämtade nål och tråd och sydde ihop. Lade den med sömmen ner i bunken och sedan fick jag brått att gå hem. Hur det gick sedan minns jag inte.

Tänk så roligt det var att jag råkade träffa den här kvinnan idag.

Tänk så konstigt att man minns vissa saker fast det är så länge sedan.


En rolig sak till har hänt faktiskt. Sonen har ringt och berättat att han och Fjällan kommer upp till Påsk och det är länge sedan jag träffade dom så det ska bli så roligt och det är fint att ha något att vänta på och se fram emot.

 

Jag får väl önskar er en härlig dag fast den nästan är slut. Många kramar och mycket tyck om till er alla.


Dagens ord: Man får försöka vara nöjd med det lilla och inte önskar sig för mycket för då blir man bara besviken.



Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards