Alla inlägg den 17 februari 2017

Av Anita - 17 februari 2017 19:05

När det är minusgrader och regnar blir det bara ett, vägar hala som en såpad gris  På radio jämtland tutar varningar i ett, bilar som halkat av och lastbilar som står i backar och varken kommer fram eller tillbaka.


Vilken tur att Kinabror och jag åkte de 10 milen till Östersund för att hälsa på Fd Grannen innan ovädret kom.

Det blev ett snabbesök på lasarettet där han har legat nu bra länge.

Att hitta honom var i och för sig ett äventyr. Han låg på lungkliniken och vi fick med oss en sjukhusvärdinna men till och med för henne var det svårt att hitta . Det var gångar och hissar och korridorer men till slut kom vi rätt i alla fall. Fd Grannen blev glad när vi kom och han var ganska pigg så han kommer nog snart tillbaka till äldreboendet.


Det var dimmig och mulet i stan. Vi träffade AMV och Gubben i stan och ytterligare en man från Håsjö. Hela dagen gick åt och igår vräkte regnet ner och det var isgata överallt. Jag hade tänkt att åka och gratta Datafia men det gick inte ens att gå på vägen än mindre köra  bil.


Hunden Jack och jag skulle förstås gå på promenad i skogen men vi fick gå där det var barfläckar och det gick ju det också. Vi åt lite kråkbär och sedan hittade jag faktiskt lite utslagna videkissar.

 

Vårtecken mitt i vintern men nu ska ni få höra. En av gubbarna på Trivselträffen hade till och med sett en nässelfjäril redan. Han hade satt ut ett fat med sockervatten till den och det tycker jag var riktigt gulligt men lär väl knappast hjälpa för nog kommer det kyla igen det kan man nog ge sig på.


Torsdagen hade jag bestämt mig för att städa lite grann och det är ju något jag inte gillar. Jag är inte vän med snabeldraken men ibland måste man ju ta ett svep över det värsta men jag putsar inte fönster eller torkar damm. Det får väl var någon måtta på tokerier.

 

Jag blir på dåligt humör och förbannad när jag städar och pustar och stånkar och svär. Tur att ingen hör mig.


Så är det fredag igen och som vanligt har Kinabror och jag varit till Hammarstrand och handlat och ätit på hotellet. Promenad med hunden och tvätta lite kläder. Nu på kvällskvisten semlor och kaffe hos Kinabror. Inte låter den här veckan så spännande precis men så är det.


Om man nu ska se något positivt är att det inte har snöat. Jag har inte ramlat och gjort mig illa, jag har fått smaka en semla, Jag har legat länge och läst en bra bok och hittat videkissar som ju är ett vårtecken.


Dagens ord: Att räkna med att få utan att ge är som att tro att man ska skörda utan att så. 

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards