Alla inlägg den 19 april 2017

Av Anita - 19 april 2017 14:34

 

Som ni kanske minns från ifjol vår så försökte jag göra fågelholkar. En av dom hade liksom kommit lite på sned och jag bad Sonen att klättra upp och rätta till den.

Det visade sig då att bakstycket hade lossnat och när han tog ner den så sa han att han aldrig sett något snedare och vindare och att den inte gick att laga. Laga den är som att putsa en skit, alldeles omöjligt. Ja, så kan det vara men ett härligt ordspråk fick han till.


Vädret fortsatt vara jättefint. Sol från blå himmel. I förrgår började vi prata gamla minnen när Sonen och hans kompis var här. Det visade sig att sonen kompis aldrig hade klättrat upp på cowboyberget och jag blev eld och lågor. Ni vet, jag och berg så vi gick iväg.

 

Så många minnen jag har av det berget och så mycket vi lekt och till och med nästan ställt till med skogsbrand en gång.

 

Så blev det kväll och jag tog en liten promenad ner till badstranden. Vid ån hade isen smält rätt bra och det blir mer och mer öppet vatten. Isen spricker och dundrar och låter hela tiden och Sonens fjälla är mäkta imponerad av det ljudet och vill alltid gå ner och lyssna till det.

 

Gick hem och så provade jag lite med min nya kamera och jag tycker faktiskt att när det mörknar så blir det lite magiskt och det som egentligen är min bastu kan se ut som häxans pepparkakshus. Aj gå inte nära.

 

Gårdagen började med sol. Sonen började att kapa upp ved åt mig och det var tacksamt. Allt jag slipper med veden är en fröjd.

 

Sedan tog han fram kapen och gjorde den iordning så jag kan börja kapa dom stora träklamparna.

 

Så drog han och Kinabror ris och gjorde en jätthög. Jag fick besök av gamle A och vi satt nere vid sjön och fikade tillsammans med Sonens fjälla och Jack.


Nu har det blivit omändring borta hos Broder B. Dottern och Liams lillasyster har kommit och dom höll till nere vid Kinabrors sportstuga och grillade korv och njöt i solen. TuppOla var också där och pimplade och så kom Rosenknoppen också dit. Ja det var alltså fullt med folk hela tiden som vanligt. Storfiskarn kom också en sväng.

 

Idag har vi klivit upp tidigt för nu far Sonen och Fjällan tillbaka söderöver. Kinabror och jag skjutsade dom till flyget.

När vi kom hem fick vi se att AMV och Gubben kommit och eldade ris. Vi fikade med dom nere vid husvagnen och så började det molna på och så var dagen slut.


 

Utanför är det massor av domherrar och det är väl lite konstigt den här tiden på året men kanske blir det oväder. Dom brukar ju känna av det. Vi får väl se.


Dagens ord: Bättre att försöka och misslyckas än att inte försöka alls. 

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards