Alla inlägg den 16 juli 2017

Av Anita - 16 juli 2017 14:41

Som genom ett herrans under blev det en dag av fint väder och sol. Tänk vilken tur. Det var Kinabrors sonahustru som skulle firas med ett hemligt äventyr. Hon var spänd och lite nervös men det blev en härlig dag tror jag.


Kinabror och jag åkte iväg, Ryggsäck med goda mackor och kaffe till Sonahustrun och Kinabrors son och så kom vi ner till  badstranden vid Ammer där Dansbritts dotter och man väntade med kanoter.

 

Så fint det var där nere och Ammerån låg blank och solbeströdd.

 

Det var bara  att ge sig iväg ut på äventyr som nog tog några timmar.


Kinabror och jag vi for iväg till Håsjö där det var cykeltävling och såpbandy.

Såpbandyn går till så att man spelar innebandy på en presenning som det är såpa på så ni kan förstå att det är bara för ungdomar.

 

Det är ju roligt att titta på i alla fall. Att ingen slagit sig illa är ju konstigt men man är väl mjuk när man är ung,

 

Hela surven från Fisksjön var där och det åts kolbulle och korv och glass och kaffe. Laget som vann hette Håsjödahlqvist.


 

När vi kom tillbaka till Fisksjön hade Liams pappa kommit med ett flygplan av någon sort. Han skulle sälja det så det var inte meningen att han skulle flyga med det .


Så blev det fika nere vid sjön med alla barnen och hunden Jack och dagen gick fort.

 

Jag hade ju bakat två tårtor och gjort en blomkrans och vid åttatiden åkte vid bort till Kinabrors sportstuga för att fira Sonahustrun.

Tänk vilken kväll det var. Vi kunde sitta ute i Kinabrors paveljong till sent på kvällen.

 

Sonahustrun blev så fin i sin blomsterkrans.

 

Vi var rätt många men jag minns inte hur många men en hel hoper i alla fall.

 

Kan inte låta bli att ta en bild på lilla söta Stina som lite trött sitter i mammans knä och naturligtvis försöker hålla sig vaken till varje pris.

 

Hon ville låna mammans blomsterkrans och det är klart att hon fick det.


Så åkte AMV och jag hem till mitt och där var det halabalo med killarna som roade sig med att meka med flygplanet och spela hårdrock och dricka öl.

 

Jäklar vilket gäng. Man tror inte sina ögon.

Jag lade mig till slut lite utmattad av en härlig dag och jag tänkte att vilken tur med vädret.


Idag började det regna igen. Broder B:s fru och Gullige Liam och jag for och handlade mat till morgondagens födelsedagsfest. Två 50-åringar och en 40-åring. Jo jo men här är det full fart med firanden. Nu blir det en lugnt eftermiddag.

Storfiskarn har varit hit en sväng och jag har städat i Kinabrors hus där vi ska ha festen.

Sonen ligger och vilar sig på soffan och ute strilar regnet ner men det stormar inte alltid kan man vara glad för någonting.


Dagens ord: Vi hade i alla fall tur med vädret och det är minsann inte givet den här sommaren.

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards