Alla inlägg den 13 augusti 2017

Av Anita - 13 augusti 2017 08:49

 

Jack är en otrolig hund. Kinabror och jag brukar då och då tappa bort arbetshandskarna eller lägga ifrån och dom och glömma var dom är men Jack hittar dom i ett nafs. Naturligtvis får han beröm och kanske lite godis. Nu har han kommit på att handskar betyder godis.

En dag tog han Gubbens handskar ur ett fack i hans moped och kom dragande med dom.

 

Igår tog han en handske jag hade lagt på gräset och sprang bort med den till Kinabror och han lade upp den på trappen och klart han fick beröm fast det inte var Kinabrors handske. Sedan kom han med den andra till mig och jag frågade om han visste var andra handsken var. Klart han visste det och kom med den efter ett tag. Nu har han lärt sig att man tar bara en handske i tagen så får man godis två gånger eller som nu tre gånger.


Han hämtar tidningen.

Han hämtar ved.

Han hämtar öl till Kinabror.

 

Just nu rensar jag i svartvinbärsbuskarna. Det är ett tidsödande jobb bland slingerväxter tistlar och brännässla men jag har ju hjälp av Jack. Jag lindar ihop ogräset till bollar och han bär bort dom till skräpplatsen. Han är så ivrig och lessnar aldrig.

Som labradorer är så gillar han vatten.

 

Här leker han med sin syster och sin mamma.


Han gräver upp stenar och flyttar dom. Hans favoritlek är att vara vid badstranden med AMV. Hon skvätter vatten och han hoppar upp och försöker ta vattendropparna. Att simma efter grenar är ju också toppen.


Men inte bara gott ska jag säga om den fantastiska hunden. Han är en jäkla dålig en att gå i band. Han sliter och drar så man orkar inte ens hålla i honom men han har ju alltid levt i frihet den hunden så han är inte van. Jag kan förstå honom. Jag gillar inte heller att gå i någons ledband. Leve friheten.


Fredagen var en fin och solig dag.

Vi skulle ha kräftskiva och eftersom det var varmt och fint skulle vi sitta i Kinabrors paveljong.

Vi satt upp lyktor och dukade fint. Vad hände? Förbannade blåshål. Det började tokblåsa så allt for omkring och vi försökte med gemensamma krafter stänga igen med sidostyckena till paveljongen. Vi svor och drog och slet och visst fick vi så småningom igendraget runt paveljongen men istället för att sitta och se på sjön så blev det att stirra in i tältväggen istället och försöka få in alla i tältet (som det nu blev) och bära maten och höra stormen dra och slita och försöka dra sönder tältet.

 

Kräftor, räkor och västerbottenpaj.

 

Allt var gott och efter kom det en ostbricka och kaffe med rullrån.

 

Även om det blåste kallt så var det otroligt varmt den här kvällen Det var 20 grader fast klockan var 9 på kvällen. Det har knappt varit 20 grader mitt på dagen tidigare i sommar.

 

Det lugnade ner sig lite senare på kvällen men vi hade det varmt och skönt och trevligt inne i tältet.


Så kom lördagen och då hade vi planer. Då skulle Jacks syster och mamma komma på besök. Naturligtvis med ägarna som är min tremänning och hennes man.

Jag hade gjort köttgryta och for iväg till Mustachen för att hämta potatis. Jesses vad potatisen växt. Dom var stora som bakpotatis så nu är det nog dags att gräva upp dom innan dom blir för stora och spricker.


När jag kom hem så var det strömavbrott och jag fick gå ner till AMV och Gubben och dricka kaffe för dom hade vedspisen igång.

Så ringde Tremänningen och hade blivit sjuk så det blev inget besök.

Vet inte vad som hänt men det var strömavbrott hela dagen och vi ides inte laga mat på vedspisen utan for till Hammarstrand och åt pizza och till TuppOla och drack kaffe efteråt.

Så inte den där dagen blev som det var tänkt heller. Det är väl sjutton att det aldrig ska gå att få till det som man tänkt någon gång.


 

ja inget att göra åt. Idag ser det lite ruggigt ut. Blåser och är mulet och jag har bestämt mig för att inte göra upp några som helst planer mer än att dricka kaffe (om det inte blir strömavbrott)


Dagens ord: Man säger att man själv styr sitt liv men pytt skit i pannkakan. Det är naturen och vinden och andra människor som styr.

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards