Alla inlägg den 30 augusti 2017

Av Anita - 30 augusti 2017 08:55

 

Söndagsmorgon när jag vaknade blåste det inte och solen sken. Kan det vara möjligt? Nu när man gett upp på sommaren helt.

Kinabror och jag och hunden Jack satt på bron i morgonsolen och myste och efter en stund kom Gamle A farande.

 

Han har inte varit hit på hela sommaren för hans bil har varit trasig men nu kom han. Kortbyxor och sandaler hade han medan jag satt i långärmat och med träningsoverallsbyxor och yllesockar. Vi flyttade oss till hammocken och fikade.

Så åkte jag och jobbade en stund och så gjorde jag ett besök hos PappersBeda för det var länge sedan vi träffades och pratade bort en stund.

På kvällen kom AMV och Gubben och vi satt en stund och fikade och tittade på tv och så gick den söndagen.


Ny vecka.

 

Soligt idag igen och jag gick en runda i trädgården.

 

Inte så mycket att skryta med men lite blommor har det blivit i alla fall.

Idag ska det bli svartvinbärsplockning. Moster ska komma och det gör hon varje år och plockar svartvinbär.

 Alltid lika trevligt har vi. Jag har alldeles för mycket buskar ca 30 stycken. Jag har redan plockat 20 liter och mer behöver jag inte så jag har 28 buskar kvar och jag önskar av hela mitt hjärta att någon skulle vilja plocka bären så dom inte förfars.


Jag hjälpte moster att plocka.

 

Hon på ena sidan busken och jag på andra. Det går så bra att prata när man sitter och plockar bär och vi har alltid så mycket att prata om, moster och jag. Vi har likheter som gör att orden studsar så bra mellan oss.

 

Sitter och tittar mot solen och riktigt låder solljuset tränga in i kroppen. Det gäller att ta vara på solljuset de få glimtar som kommer.

Kinabror hade gjort mannerströms gäddbiffar och vi åt det till lunch tillsammans med stekt gurka o kapris, sås och nypotatis. Det var jättegott.


Så vandrar dagen och jag hann plocka lite hallon på kvällskvisten och tänk när jag tittade på termometern var det 10 grader varmt fast klockan var 11. Vad händer? Ena dagen nästan frost och så nu blev det så där.


 

Lika fint igår AMV och jag tog en cykeltur ner till byn, tittade till på kyrkogården och pratade med en kvinna vi mötte.När vi kom hem tog vi med Jack ner till badstranden och han älskar ju att bada och att man kastar pinnar till honom.

Middag hos Kinabror och sedan fick jag för mig att det skulle bastas även om det började smådugga lite grann men sjön var blank och det var varmt utomhus men bara 13 grader i vattnet.

 

AMV och jag bastade och lät oss duschas lite i regnet innan vi gick hem och satt oss framför tvn och latade oss. Det är så roligt att AMV och Gubben är i sin sommarstuga rätt ofta nu så vi hinner träffas och ha det trevligt.


Så idag skiner solen och det glittrar som diamanter av vattendropparna som finns överallt. Just for en timmerbil förbi och ute vid vägen står en röd bil. En kille som fixar med fiberdosan som står borta vid vägen. Det är dags att koka kaffe och få lite morgonfika. Kanske ska vi ta upp potatisen idag. Vi får väl se hur det blir.


Dagens ord: Det är aldrig för sent att hoppas på bättre tider.

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards