Alla inlägg den 24 september 2017

Av Anita - 24 september 2017 08:48

Så är det då söndag och den här veckan har gått.

Torsdag bar jag in alla mina blommor för jag vill inte att dom ska frysa bort.

 

Fuxian är jättestor och ska väl så småningom få flytta till jordkällaren men så länge den blommar så här får den stå i sovrummet och lysa.


Nu är fönstret i sovrummet stängt för det är kallt om nätterna.

Fredagen åkte jag iväg till Hammarstrand för att jobba och handla och nu när Kinabror och DansBritt är borta så fick jag sällskap av en av mina meditationstjejer på hotellet så det blev en trevlig stund i alla fall. På eftermiddagen kom Storfiskarn och gjorde mig sällskap ett tag så alldeles ensam har jag inte varit.

 

På kvällen tog jag en promenad på badstrandsrundan.

 

Nu börjar löven verkligen bli fina och röda. Speciellt rönnen har en otrolig fin färg.

 

Det var alldeles lugnt och så tyst. Inte ens lommen skrek och småfåglarna hade väl lagt sig till ro.

 

Sakta kommer skymningen krypande och nu går det fort när det blir mörkt och här är natten mörk. Bara "mitt ljus i mörkrets" lampa lyser på andra sidan sjön. Det är ensamma kvällar nu.


Jag satt tulpanlökar igår runt dammen. Det är så fint när dom blommar på våren. TuppOla kom med älgkött och så kom Sundsvallsbornas barn en stund. Jag stekte mig en liten biff av älgköttet och godare kan man inte tänka sig att äta till middag.


Nu är det bara att känna att vi har en lång och hemsk vinter framför oss. Jag ryser när jag tänker på det.

Idag ligger dimman över sjön men kanske kommer det att lysa upp lite. Jag borde väl städa men det känns inte som jag vill.

Städa är ju en av de tristaste jag vet. Ser att det ligger massor med löv på hallgolvet men löv är väl inte skräp, löv är ju bara löv så det spelar väl ingen roll. Troligen kommer det ingen hit idag som behöver reta sig på det heller. Jag har tur som har bara bekanta som inte bryr sig om hur det ser ut.


 

Det blir väl till att koka sig en kopp kaffe och bre sig en macka och sedan får jag väl se vad det blir. Jag är lite låg nu och har svårt att vänja mig vid hösten och mörkret och ensamheten. Det finns liksom ett svart vemod i mig och jag tänker grå och trista tankar.


Dagens ord: Höstens vemod tär på själen.

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards