Alla inlägg den 27 september 2017

Av Anita - 27 september 2017 10:26

Härom dagen såg jag på facebook två tjejer som varit och förstorat läpparna. Inte med sprutor utan med någon salva av något slag och jag blev riktigt beklämd. Två söta flickor med fina läppar och så går dom och fixar så dom ser ut att dom fått en riktig snyting. Tyckte att dom blev snyggare. Herreje. Nog för att jag förstår varför man gör stora bröst och vickar omkring i högklackade skor, allt för att imponera på männen. Men fläskläppar. Ibland när det kommer upp prat med karlar så har då aldrig någon sagt att det är fint med såna läppar. Inte ens sexigt bara löjligt. Visst, jag tycker inte heller om tatueringar i ansiktet men modernt. Allt som är modernt ska väl göras förstår jag.

Kanske är det jag som är för gammal för ibland fattar jag nada. Vad håller vi på med egentligen och  varför?


Nåja bort från det nu och tillbaka till min lilla värld. Ny vecka och måndagen började med lite stök i trädgården och promenad bort till Kinabrors postlåda för att se om han hade någon post.

Det är mulet och dimmigt men varmt ute.

 

Fortfarande grönt på gräsmattorna och jag borde klippa gräset en gång till. Det blev istället att åka till Fd Grannen igen för han hade fått en räkning till och den måste ju betalas omedelbart. Så fort det kommer en räkning blir han som galen och fast jag säger att han har tid på sig så tror han att kronofogden kommer på en endaste gång. Det är bara att fara så det blir slut på tjatet.

 

Så där ja bara att åka. Efter vägen har en bil kört över en tjäder och den ligger där och korparna äter och mumsar.

Köper ljung och far till gravarna nere på byn.

 

Ett riktigt hösttecken är att svanarna har kommit. 'Det är massor säkert nästan 100 st och dom för ett väldigt liv. Dom stannar för och äter sjögräs nere på vallvika. Det är lika varje höst och vår.

 

På kyrkogården råder frid och ro och bara svanarna hörs. Åker hem och lagom till eftermiddagskaffet kommer Storfiskarn och vi fikar.


Igår var det dags att åka till Östersund för ögpnunrsökning. Eftersom man ser dåligt när man fått droppar i ögonen är jag så glad att Storfiskarn kör. I stan var det soligt och fint och riktigt varmt. Det är ju närmare fjällen och därför inte så mycket moln. Vi fikade och så var jag på undersökningen och det var ok. Åkte till coop och åt pizza på restaurangen där och så träffade vi Sofiepropp som var där och handlade.


 

Så idag är det lika mulet som vanligt. Katten Morris var ju borta i lördags hela dagen och kom inte hem förrän mitt i natten. Han letade efter Gosan som han fick för sig var med Sundsvallsborna hit. Nu är han hemma i alla fall och allt är som vanligt.


Idag kommer två av mina meditationstjejer hit och hälsar på. Jag har gjort en laxpaj som vi ska ha till lunch.

Annars är jag fortfarande lite nerstämd mån tro om jag håller på att få en höstdeppretion för jag brukar ju gilla hösten och den är ju fin men jag kan inte låta bli att tänka på vintern och på att jag blir äldre och äldre och tristare och tristare. Nåja det kunde ju vara värre. det kan alltid vara värre.


Dagens ord: Ibland kan man bli trött på att vara människa.

 

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards