Direktlänk till inlägg 6 februari 2018

18 ANLEDNINGAR ATT ÄLSKA SOMMAREN

Av Anita - 6 februari 2018 09:35

 

1 Dofterna: Alla underbara dofter syren, älgört, rosor, lavendel grekisk lövkoja och guckusko. Doft av grilleld och såpskurade trasmattor.


2.Sommardanser Inget är som utedansbanorna. att träffa dansvänner och skratta och dansa och få känna sig ung på nytt.

 

I dansens virvlar är det lätt att glömma bort att man är en gammal kärring och dom flesta på golvet kunde vara barnbarn.

 

3.Se alla sommarfåglar komma en efter en, tofsvipan, koltrasten, sädesärlan, bofinken och framför allt svalorna som är mina favoritfåglar. Sjöfåglarna kommer också. Att se vilka fåglar som bor i olika holkar och hur deras ungar börjar flyga. Att höra deras kvitter är en ren fröjd.

 

4.Att få hänga ut tvätten och känna den goda lukten av nytvättat.

 

5.Att sova middag i hammocken och lyssna på fågelkvitter när man vaknar.

6,Sommarmaten: Kolbullar, grillat, stekta abborrfileer, färska kryddor ur kryddgården, nypotatis, rabarberpaj, och så förstås alla goda bär som det bara är att gå ut och plocka.

 

7.Smultron på strå.


8.Båttur en fin lugn kväll.

 

9.De ljusa och magiska nätterna

 

10.Alla fladdrande fjärilar och trollsländor som ser ut som smycken när dom landar på mina armar.

     

11.Simma i sjön helt naken.

 

12.Sommarfester med goda vänner.

 

13.Bloggvänner som oväntat dyker upp.

 

14.Trädgården och alla fina blommor

 

15.Alla söta och glada barn som leker runt överallt

 

16.Sonen som spelar gitarr och sjunger för mig.

 

 

17. Att jobba i trädgården och se saker växa.

18. Att gå i skogen och plocka lingon när solen skiner.




Allt detta fina finns vissa somrar och ingenting av detta när det är vinter. 

Inte alla dagar man kan sitta i hyddan och spela trumma men ibland så.

 

Visst finns det blåst så allt blåser ner och man inte kan vara på sjön och åska så saker går sönder och broms, mygg och knott men det är ingenting mot vinterns vedermödor.


Dagens ord: Ska man säga något positivt om vintern så är det i alla fall myggfritt.

 
 
Skatan

Skatan

6 februari 2018 15:26

Nu längtar jag mer än någonsin ... det är alldeles förskräckligt att leva i Norden så här års ... också nu fast det börjar ljusna (ja, det är ju alltid något)
Kram och TACK för alla underbara bilder. Skatan

http://https://skatanstankar.com

 
ibod11

ibod11

6 februari 2018 18:15

Det finns inget som går upp emot en jämtländsk sommar när den är som bäst. Men tyvärr är den inte alltid så fin och många gånger har jag suckat när jag såg på väderkartorna hur fint det var överallt utom just i Jämtland. Ändå längtar jag tillbaka och konstigt nog saknar jag även de ofta blåsiga, lite kyliga sommardagarna :) Det är fint i Jämtland och inte minst där du bor :D Jag hoppas att kommande sommar blir en rekordfin sommar. Jag tror att du behöver det.

http://ibod11.com

 
Annika

Annika

7 februari 2018 09:04

Jaaaaaa...Jag bara älskar sommar. Visserligen kan jag tycka att det är rätt fint de här dagarna då solen skiner och snön ligger där så vit ch orörd. Men snart så här vi takdropp och tussilago i dikterna. Blir glad bara jag tänker på det. Kul att jag fick vara med i en av skälen till att du gillar sommaren. Kramelikram

http://www.badtant.bloggo.nu

 
Ingrid

Ingrid

7 februari 2018 17:36

Vilket härligt sommarreportage. Det är perfekt att ägna sig åt sådant den här årstiden.
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

 
Tezz på Andromeda

Tezz på Andromeda

9 februari 2018 07:25

Kan bara hålla med dej! Vilken idyll och så vackra bilder

http://www.sailaway.bloggplatsen.se

 
Göran

Göran

10 februari 2018 13:47

Det här var precis vad jag behövde! Lite sommarnostalgi när snön ligger djupare än på många år. Men du påminner om att det faktiskt finns hopp. Tack Anita!

http://singelfarsan.bloggplatsen.se

 
works 4 me personalized  writes agencies

works 4 me personalized  writes agencies

11 februari 2018 22:17

provided old age, it's interesting, but the generations living in the inevitability of theft are another matter

http://paper4me.org

 
cheap cvs

cheap cvs

1 juni 2018 10:04

Summer is the best period that can ever be. I like war period of the year.

http://resume-service.org/blog/category/services/p

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anita - Torsdag 28 mars 14:10

  Det har snöat sedan i måndags och just imorse satt jag och tittade ut på snön och gräddade rullrån. Dom ska jag ha på påskafton till efterrätt med glass och nykokt hjortronsylt och kaffe förstås. Nog om det.   Igår var en märklig dag. Jag kl...

Av Anita - Onsdag 27 mars 07:54

  Det har varit en hel del sista veckan Lördagen var det årsmöte nere i byn och vår nya ordförande hade fixat att dom som ville kunde komma och underhålla. Dessutom hade hon lagat en massa god mat. Faktiskt hade det kommit mer folk än det brukar o...

Av Anita - Torsdag 21 mars 14:58

  Det flyger tre svanar över sjön. Borta vid åmynningen hör jag en strömstare kvittra och kastar sig i vattnet med ett plask. Är inte det vårtecken om något?   Kinabror är ute på sjön och drar upp en gädda som är mer lik en krokodil. Ett j...

Av Anita - Onsdag 20 mars 10:21

  Nu samlar jag på vårtecken. Jag har tre perioder av mitt sovliv. Sommaren naken i  sängen. Hösten den kinapyjamasen men iår blev det så kallt redan i oktober så det blev flanellpyjamas som kom på direkt och så har det varit hela vintern Vi...

Av Anita - Tisdag 12 mars 09:33

Det blir dåligt med att skriva blogg nu och lika dåligt med att ta bilder. Det har varit en mulen vecka och jag har ägnat mig åt tråkiga saker som trots allt måste göras.   Tagit ner mina röda julgardiner och satt upp gula istället och faktiskt p...

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards