Alla inlägg den 28 februari 2018

Av Anita - 28 februari 2018 08:50

 

Söndagen var en kylig men solig. Katten Morris vägrade kliva upp och låg under täcket till mitt på dagen. SnickarMagnus kom en sväng och Ellen lekte med Jack.

 

Hur ska han klara sig nu när Ellen åker till Skåne.

 

Vi åkte till Hammarstrand och åt pizza och sedan så åkte vi till TuppOla och hälsade på tuppen Ove Blomqvist och hans harem. Synd att jag inte tog några kort.


Så hade veckan som Kinabrors yngsta dotter och barnbarnet Ellen varit här  och måndagen var det dags att skjutsa dom till flyget i Sundsvall. Det var svinkallt här men mycket värre i Sundsvall för där blåste det och snöade till och med.


Det har varit ett par ljusa nätter nu, så ljusa att jag vaknat mitt i natten av att månen tittat in. Älgarna är i närheten och på kvällen går Jack ut och skäller en stund för att tala om att " Här bor jag, den farliga och starka hunden".

 

Igår var det folk hela tiden. Först kom SnickarMagnus och Datafias Gubbe. Kaffe hos Kinabror. Så kom två killar från Eon och tog bort ett halvt nerrasat träd som nästan nådde elledningen. Kaffe hos Kinabror igen. 


Så kom AMV och Gubben. Dom har kommit hem från Maderia nu och AMV visade bilder hon tagit. Underbart fint med alla vattenfall, blommor och berg. Hon hade köpt en fin liten svala till mig och det är ju fåglar jag tycker om.


Det konstiga var att jag redan hade en likadan svala som jag fått av PappersBeda när hon varit på Maderia för rätt länge sedan. Så nu har jag två fina svalor som minner om att om någon månad kommer de glada svalorna för att häcka i mitt uthus.

 

Gubben hade dragit ut en tand och såg ut som en sjörövare, bara lappen för ögat som fattas.

 

Tog en promenad på eftermiddagen och nu har ljuset börjat komma, det är vackert på sitt vis och det är ett särskilt ljus som gör att man börjar längta efter vårvintern. Det var nog första gången det ljuset kom. Vintern är hård och kall och mulen men nu ska det väl bli lite varmt och fint på dagen trots att det är 25 grader kallt och veden snart är slut

 

Råkade knäppa ett kort av misstag på mig själv. Så blir jag rent förskräckt för jag har inte sett mig i spegeln på länge. Kära nån så man bleknat och skrynklat ihop sig, eländigt är ord4et. Jag hatar att bli gammal.

Solnedgångar över snön är i alla fall fin. Trots kylan finne en ton i ljuset som varslar om vår.


Dagens ord: Även om utsidan är skrynklig så har hjärtat inga rynkor (hoppas jag) 

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards