Alla inlägg den 10 mars 2018

Av Anita - 10 mars 2018 10:13

Det snöade och snöade. Kinabror skottade och skottade.

Onsdag kväll var det dags att hämta tredje omgången skåningar, den här gången Kinabrors äldsta dotter och hennes sonl.

Vi åkte till Bräcke för att hämta vid tåget och snön yrde. Hälsade på hos AMV och Gubben och dom skulle iväg till Mallorca dagen därpå. 

Renar efter vägen. Förundrade skåningar som storögt tittade på all snö.


Tänk så olika man kan tänka. Det som är ett rent helvete för mig kan vara rena rama paradiset för andra. Jag ser bara det negativa i snön, skottning, höga elräkningen, saker som bara krånglar, blött i skorna och massor av kläder att ha på och av hela tiden, ved som tar slut. Bara vitt och grått och inga lukter annat än av röken från spisen.


 

Här du kommer hårdingarna som kastar sig i snön och leker hela dagarna med hunden Jack som också älskar att busa i snön.

 

Jag håller mig helst inne i värmen och försöker låta bli att titta ut på snön.


Igår for vi till Hammarstrand och åt på hotellet som vi gör på fredagarna och sedan kom brorsdottern Camilla och jag på att vi för första gången i vinter skulle gå ner till sjön och bada bastu.


 

Visst rök det in lite grann när vi inte har eldat på hela vintern men så småningom tog det sig och det blev fort varmt inne inne i bastun. Kasta lite snö på stengubbarna och det blev fuktigt och skönt där inne.

 

Alltså,visst är det skönt att sitta i bastun och bli genomvarm men även där har vi olika tankar om hur det ska bli. Tror ni inte att den galna människan hade sagt till bekanta att hon skulle rulla sig i snön och tro det eller ej men det gjorde hon under vilda skrik.

 

Eftersom det inte blev några bra bilder fick hon göra om det tre gånger. Jag skulle aldrig drömma om att rulla i snön naken och nog skulle jag i alla fall bara göra det om jag fick väldigt mycket betalt.

Nej,jag har ju både dusch och badkar så man kan ju gå upp till huset och duscha sig.

Sedan blev det hamburgare inne hos Kinabror och tvtittande. Visst hade vid det trevligt.


Jag har ju berättat om hjärtan som dyker upp överallt och igår fick jag två stycken till min samling.

 

Så vaknar jag till den första soliga dagen på ett tag och idag kommer SofiePropp och hälsar på och ligger över och det är visst någon snöskotersafari som kommer att fara på sjön. Kanske att vi kan sitta på Kinabrors trappa och sola en stund mitt på dagen om det inte blir mulet igen.


Dagens ord: Tänk så konstigt det är. Det som är helvete för vissa kan vara paradis för andra.

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards