Alla inlägg den 15 mars 2018

Av Anita - 15 mars 2018 09:34

Det är ljuset. Solen på nysnö så ljust så det sticker i ögonen.

Första talgoxekvitter från björken.

Sitta i solen på Kinabrors förstutrapp och känna solen värma i ansiktet och höra hur det droppar från taket.

Visserligen kallt på morgonen men solen börjar faktiskt väram.

 

Annars kom det mer snö i förrgår igen och snökanterna växer mer och mer.

 

Vägarna blir smalare och smalare.

 

Fasan är att möta en timmerbil och att det inte finns plats att mötas någonstans. Tänk er fasan att backa i två km med en jäktat timmerbilsförare som kasar på en. Vilken mardröm. Inte undra på att man håller sig hemma. 

Som tur är så är inte Kinabror lika rädd som jag så vi åkte till Kälarne och han körde. Vi var till Fd Grannen och sedan var det vattengympa. Även då kände jag vårkänslan. Solen sken in genom fönstren när vi plaskade omkring.

 

Så skönt med vatten och sedan sitter vi där i bastun. alla vi kvinnor. Kvinnor i olika åldrar. olika kroppar, smal, runda, långa, korta sitter vi där och myser och småpratar om allt möjligt. Det är en myt att kvinnor skvallrar. Jag har då hört så mycket skvaller som när jag jobbade men män, så det så.


Kvällen avslutades med kaffe och "Farmen" på tv. TuppOla kom också så vi tre syskon satt och kollade tillsammans.

Så var det "Ernst på Toscana" och då gick jag in till mig och tittade på det för killarna gillar inte Ernst ett enda dugg. Han verkar reta gallfeber på alla karlar.


Jag fullkomligt suger in Toscana. grönskan, olivträden,frukterna, keramiken,, maten och musiken. Precis allt jag älskar. Tänk om man vore där. Då vore livet lätt att leva. Tänk att jag har det som överskrift och namn på min blogg. Nog hade jag väl kunnat hitta något lämpligare.Det ska vara lätt att leva kanske skulle heta. Det är inte lätt att leva.


Nåja. här får man nöja sig med att sitta i solen på Kinabrors trapp och lyssna till takdroppet och talgoxens flöjtande, bada i ett slitet badhus och inte i havet. Det gäller att inte gapa över för mycket utan nöja sig med det man har. Det kunde vara värre. Tänk bara att sitta i någon lägenhet på sjunde våningen i någon förort till Stockholm och vara som en fånge. Allt beror på vad man jämför sig med.


Dock Dagens ord får bli: Jag längtar till Italien till Italiens sköna land. 

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards