Alla inlägg den 8 april 2018

Av Anita - 8 april 2018 09:59

Nu är vi rörande eniga Kinabror och jag. Det har kommit åtminstone 2 dm snö sista dagarna kanske rent av mer, men nu sjutton blir det inte mer skottande. Vi vägrar och trampar ner snön på gården. Det får väl vara någon måtta på plågorna.


Nu har Broder B och från åkt tillbaka till Skåne och det är tomt i byn, bara Kinabror och jag kvar.

 

Hunden Jack har fått ett jätteben och en ny leksak så han har det han roar sig med men vårtecken är det dåligt med.


Jag ser att bofinkarna har kommit och nere i ån skriker svanarna.

Skatorna kraxar. Det är inte kallt idag och solen tittar fram i glimtar lite då och då. Ett vårtecken kan vara att det börjar bli blommor på min boganvilla och rosen i söderfönstret har flera knoppar. Det är väl ljuset.


Jag har drömt väldigt underligt. Jag skulle göra pannkakor till kungen. Tydligen skulle han äta dom i sängen. När jag och en betjänt kom in i sovrummet låg kungen och snarkade under ett rött sidentäcke. Bara fötterna stack fram och vi lyckades inte väcka honom så jag fick ta mina pannkakor och gå igen. Vilken konstig dröm.


Från det ena till det andra. Jag sitter vid köksbordet och ser ut över snön och ekorrarna och fåglarna och längtar efter barmark och doft av vår. Ser att en del av bloggvännerna har krokus och tussilago och vintergäck och snödroppar och jag undrar om vi ens får det till pingst.

 

Se själv så mycket snö det är. Visst blir man less.


Jag ska sätta mig och skicka ut en massa kallelser till vägföreningsmöte och jag gruvar mig för datorn krånglar.

Äsch, jag har svårt att komma igång med sånt jag inte gillar men ibland går det inte att skjuta upp saker längre.


Sitter här och skriver blogg istället och det har jag inte minsta problem med. Det är jag det. Skjuta på allt till det sista.

Det får väl bli dagens ord


Dagens ord: Varför göra saker idag om man kan skjuta upp dom till en annan dag.  men....vissa saker försvinner inte för att man gör så. Det är liksom att stoppa huvudet i sanden och tro att igen ser en.    

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards