Alla inlägg den 10 april 2018

Av Anita - 10 april 2018 09:23

Vaknade av en smäll.

Tänkte att nu rasade snön från förstukvisten eller rent av så rasade förstukvisten. Rasade tak har man ju hört mycket om den här vintern.

 

Med andan i halsen kutade jag ner för trappen och upptäckte att katten Morris hade vält ner den stora tunna glasvasen som påskriset med allt pynt stod i. Hela golvet var fullt med små små glasbitar och ris och påskpynt och allt möjligt.


Mitt i allt satt han den rackarn och såg bara belåten ut. Jag skällde som en bandhund och han hoppade upp i köksfönstret och lade sig i och tittade på ekorrarna och somnade mitt i mitt skällande. Helt oberörd. Det är katt det.

 

Inte hade han gjort något. Vad bråkar du i människa. 


Jag tog fram kvasten och tog bort det värsta. Insåg att det var lika bra att ta fram snabeldraken och dammsuga innan någon glasbit fastnade i mina fötter. Men.....först lite frukost och matande av fåglar och ekorrar.


Det var ju andra planer än att städa så jag tog mig till att skotta av bilen, hämta posten och köra ner till Hammarstrand för att jobba.

Hämtade biljetter till sommarens föreställning på vridläktarn vid Döda Fallet. Det är Dunderklumpen som spelas där. Vridläktarn i sig själv är en speciell sak. Istället för att man byter scen så åker man runt och ser olika sener åt flera håll. Nåja, nog om det. Far dit om ni kan.


Så var det då bara att åka hem. Innan städningen så gick Kinabror, hunden Jack och jag på en promenad på sjön för att se om det gick att gå i skoterspåren som nu blivit igensnöade med flera dm blötsnö. Det gick och solen började lite svagt titta fram bakom molnen och plötsligt blev det varmgrader och skoteroverallen kändes alldeles för varm. Kaffe och sedan tog jag mig till att börja städa.


Jag hatar att städa och det var väldigt skitigt efter påskhelgen då det varit mycket folk och hund och katt. Fick byta vatten tre gånger och det var alldeles svart.


Så pratade jag i telefon med två av mina vänner och så var det dags för middag hos Kinabror. När jag gick över gården var det soligt och varmt och småfåglarna kvittrade och två svanar flög över gården.

Pölsa och potatis blev jag bjuden på och så kom Storfiskarn och fikade.


Jag tvättade håret satt på mig min blommiga morgonrock. Satt mig i soffan och tittade på Robinsson och på Farmen och så var dagen slut. Det blev inte alls som jag tänkt mig men jag har ju i alla fall rent och fint tack vare kattens bus.

 

Dagens ord: Bättre en städdag än en rasad förstukvist.

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards