Alla inlägg den 14 april 2018

Av Anita - 14 april 2018 08:51

Flugor på sommaren är ju lite äckliga men när jag sitter i solen bakom min snöhög och en fluga kommer och landar på mitt knä, glatt surrande, så blir jag glad. Ett vårtecken om något.

 

Jag sitter och lyssnar till fågelkvitter och spelar upp kvitter på min fågelbok och då svarar fåglarna och en del av dom tycks tro att jag är en blivande partner och en del ser ljudet som en rival. En liten ettrig talgoxe flyger fram och landar på min axel och skäller ut mig. Jag kan inte annat än skratta.


Jag tog en promenad bort till Kinabrors  sportstuga. På hans uthus hänger det nu massor av torkad gädda. Han och Rosenknoppen är ute och fiskar varje dag nu för att ta vara på solen och isen innan det blir för dåliga isar.

 

Efter sjön finns det små barfläckar så våren är på gång fast det är väldigt mycket snö kvar.

 

Tänk snart kanske man kan gå strandstigen och känna marken under fötterna.


Så en ny solig dag och som vanligt på fredagar far Kinabror och jag till Hammarstrand för att äta på hotellet tillsammans med DansBritt.

Nu börjar jag vakna till liv och köper fröpåsar fast jag inte skulle sätta några frö i sommaren. Eftersom det mesta misslyckades i fjol sommar men det kan väl inte bli två sådana somrar på raken hoppas jag. Lite krasse, dill och persilja, solros och lite annat hamnade i handlarkorgen. Sitter i solen med min bok som jag gör mina trädgårdsplaner i.


Fortsätter att måla den gamla kistan. Det var så kul att måla igen.

 

Det var så länge sedan jag målade. Jag vet inte varför men det har varit en lång och deppig vinter så ingen inpiration har funnits minsann.

 

Så nu är det lördag morgon och jag ser att solen skiner som vanligt. Det är tomt i fågelborden och ekorren sitter och knackar på fönstret och vill ha mat.  Det ska visst vara pimpeltävling ute på sjön idag . Vi får ser vad jag ska pyssla med idag, troligen blir det att sitta ute och njuta av solen och kanske kommer DansBritt hit en sväng.


Dagens ord: Att bara sitta stilla och se hur snön smälter duger gott som helgnöje en sådan här dag, fast nog hade jag gillat om verandan hade tinat fram och man kunnat grilla sig en köttbit för första gången iår.  

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards