Alla inlägg den 16 april 2018

Av Anita - 16 april 2018 09:56

Måndag morgon men det skiter jag i. Inte behöver jag kliva upp och ge mig iväg till jobbet. För en pensionär så kan det vara vilken dag som helst faktiskt.

Jag tittar på rosen som står i fönstret när jag sitter här med min kaffekopp.

 

Eftersom det är för kallt för rosor här så får jag gräva upp dom och ställa dom i kruka i jordkällaren över vintern och så tar jag in dom och ställer i fönstret så att dom ska få börja lite grann. Sedan får dom stå i växthuset till i mitten på juni då det börjar vara frostfritt. Det är ett bök att bo så här om man vill odla.


Tittar ut genom fönstret och ser att två koltrastar har kommit. Hörde att borta hos Mustachen hade det kommit två ringärlor och dom är det synd om för inga insekter finns det ju, jo en fluga och en nässelfjäril har jag sett.


Ser ekorrarna äta i fågelbordet. Katten Morris har varit ute en stund men nu kommer han in och går inte ut mer idag. Han tycker inte om snö precis som jag. 

Idag är det mulet för första gången på länge men plusgrader.


Kinabror och Rosenknoppen far förbi på sina snöskotrar. Dom är på väg ut på sjön för att vittja krokarna.


Helgen har varit strålande. Det har varit väldigt varmt och snön har börjat smälta på gårdsplanen och det droppar från taken. Växthuset har klarat sig men ser ut som en skabbig gammal åsna med hängande rygg.


Igår kom AMV och Gubben och Dansbritt.

AMV och Dansbritt försökte göra sitt bästa för att hjälpa till med sommaren.

 

  Dom hackade is på gården så det stod härliga till. Det märktes för framför Kinabrors hus är det helt bart nu tack vare att dom hackat. Jag har mest suttit i en stol och solat och tittat på. Ingen dålig sysselsättning att sitta och se andra jobba.

 

Lite hade man nog velat att det vore snöfritt för den här tiden finns det mycket att göra utomhus. Samtidigt vill man inte vara inne ett enda ögonblick utan vill bara vara i solen. Det går inte att rafsa  löv, städa bort kvistar och ris och lägga på brasan. Att gå i meterdjup snö vill man ju inte och under snön vet man att det döljer sig mycket skräp.l


Inte kan man ta fram trädgårdsmöbeln heller fast man längtar.


Gubben, Kinabror och Rosenknoppen har varit vid AMV och Gubbens stuga och stökat. och så eldat så vi grillade lite grann.

 

Dagens ord: Sakta sakta tar våren kommandot över vintern.

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards