Alla inlägg den 24 april 2018

Av Anita - 24 april 2018 14:09

Jo då nog kan man undra. Sommardäcken på igår och så vaknar man till att det har snöat och är vitt överallt. Jag vill inte ha mer snö. Jag vägrar kliva upp och ligger till halv nio och läser i en bok. Katten Morris kom inte heller och väckte mig. Han gillar inte snö han heller.


men.......vi börjar väl från början. Börjar med söndagen. Det var dags för vägmöte AMV och Gubben kom och AMV och jag tog fram fika för så där 12 personer och sedan satt hon och jag på verandan i solen. Ja, verandan har blivit snöfri nu till slut och solen värmde gott. Det kom bara sex stycken till mötet så det gick ganska fort.


AMV och jag har våra barnasinnen kvar. Vi tog med Jack och lite redskap och drog iväg till bäcken för att rensa bort kvistar och ris och så mycket vatten som forsade fram.

 

Jack är en god hjälp och släpar iväg kvistar och vi häll på länge ända till AMV och Jack ramlade ner i bäcken och blötte sig.

 

Då gick vi hem.

Passerade det gamla grishuset och jag tänkte på att förr tog man vad man hade när man byggde ett grishus. Gamla brädor och masonit och jag vet inte vad.

 

Lite gulligt är det allt och jag minns grisarna. Dom var så mysiga och gillade när man borstade dom på ryggen med en rotborste och matade dom med allmäck.


Igår vaknade jag till regn och planen var att skriva protokoll (vägmötet) men det är väldigt lätt att skjuta upp det man inte vill göra. Jag är ju ingen pappersmänniska och framför allt ingen föreningsmänniska. Jag tycker mest att det är besvärligt. Jag gillar bättre att använda kroppen.


Det slutade regna så småningom och Kinabror och jag lade om däck på min bil. Nåja vi och vi. Det var i ärlighetens namn mest han som gjorde det. Jag försökte visserligen skruva lös muttrarna men orkade inte. Förr klarade jag av det så jag vet inte om dom satt hårdare eller om det är jag som blivit klenare. Troligen det senare. Precis lika som när man går i skogen och känner att man blivit så klumpig och hoppar inte som en hare över alla stubbar och stenar. Nej snarare som en gammal sköldpadda. l


Så åt vi lite ärtsoppa och jag och Jack gick till skogen för att fortsätta rensa bäcken och det forsade ännu mer än vad det gjorde igår. Blöt och trött blev vi och gick hem och kokade eftermiddagskaffe.


Kinabror och Storfiskarn kom och fikade. Så blev jag lat och istället för att skriva protokoll satt jag mig och tittade på en gammal svart-vit film och så gick den dagen.

 

Jag kunde inte låta bli att köpa några penseer när jag såg dom på affären härom dagen. Det lär väl dröja innan man kan sätta något och inte ens en ynka tussilago finns att titta på så här står dom nu på bron i alla fall. Man får göra vad man kan.l


så kom då snön men den lär väl gå bort för det är plusgrader. och nu har jag i alla fall både skrivit protokoll och varit bort till bäcken och fikat med Kinabror och Storfiskarn 


Dagens ord: Även om det kommer snö hör jag vårens alla fåglar sjunga när jag står på förstutrappen och då vet jag att det finns hopp om våren. 

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards