Alla inlägg den 28 april 2018

Av Anita - 28 april 2018 10:14

 

Mitt i en barfläck i snödrivan lyser det till av något gult. Det är vårens första tussilago som vågat sig upp fast det är så mycket snö kvar. Jag tar den i min hand och känner doften. den speciella doften av vår och hopp. 


Veckan har gått fort men det går sakta med våren.

 

Se så mycket snö som ligger kvar. Jag hade en tanke på att gå ner och bada bastu idag men det går inte att ta sig ner till sjön. Skoterspåret som förut var hårt att gå på har förvandlats till blötsnö som fortfarande når över knäna så det blir att ha tålamod.

Ifjol den här tiden stod vi och klöv ved, nu har vedhögen knappt tinat fram.

Toppen på majbrasan ser jag men det blir nog inte till att tända den för den kommer inte att brinna.


Vad har hänt. 60-årskalas hos TuppOla.

Avslutning på vattengympa. Besök hos fd Grannen 

 

Jack och jag har rensat i bäcken. Det har vi nästan gjort varje dag.

 

Fåglar kommer varje dag, nu är det bergfinkarna som kommit i stora flockar. Dom kommer varje vår och försvinner lika fort, troligen är dom på flytt och bara stannar till och äter lite grann.

 I morse for Kinabror och Jack till Skåne och återigen är jag helt ensam i byn.


Sitter här och funderar på hur man fungerar inne i hjärnan. Skulle tro att många med mig tänker på en person och man hinner inte mer än tänka tanken så ringer den eller skickar meddelande. Det händer mig för det mesta och den här veckan har det varit extra tydligt. Tankeöverföring heter det väl skulle jag tro..


Vad mer, jo nu kan jag gå in i växthuset men jag kan inte bära ut mina blommor dit. Jag har ju dom i jordkällaren men dit är det massor med snö och jag ids inte skotta mig dit utan får försöka ha tålamod. 


Nu blir det snart maj månad och då borde det väl i alla fall bli snöfritt på fler fläckar. 

Ser att alla mina bloggvänner har vår utanför hos sig och till och med nere i Hammarstrand är det mycket mer bart och vårlikt än här fast det bara är två mil dit. Det är det jag alltid sagt. Fisksjön är verkligen ett kallhål.


 

 I fönstret blommar i alla fall rosen som jag egentligen ska ha utanför och den sprider sin doft i köket. Utanför skiner solen men svarta moln hotar i väster. 


Dagens ord: När tiden är inne kommer våren.


  

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards