Alla inlägg den 16 augusti 2018

Av Anita - 16 augusti 2018 12:54

 

Lyckokänslan finns kvar hos mig fortfarande efter gårdagskvällens härliga dansupplevelse på Hanssons Loge i Långsele.

 

Det har fattats något denna sommar och nu vet jag vad. Dansen. Tänk så roligt det var.

Klasskamraten Monika och jag åkte iväg och det var en underbart fin kväll. Soligt, lugnt men lite svalt i luften, som gjort för att dansa. Dansa gjorde vi verkligen och golvet var jättebra och karlarna dansade bra och var trevliga. Dansbandet Lövgrens var superbra. Till och med en bugg vågade jag mig på.

Nu blev jag så danssugen så jag måste verkligen åka iväg igen. Inget är som dans.


För att inte få kramp i benen tog jag ett varmt bad när jag kom hem och sov jätteskönt hela natten utan ett enda senedrag. Kanske har jag tränat mig bra i sommar med allt simmande och kroppsarbete som jag gjort.


Annars har de senaste dagarna mest varit nöjen och umgänge. 

 

Igår var en härlig dag. Hela gänget åkte "Väst i sjön" för Liam och jag var sugna på att vada omkring i vattnet och söka efter stenåldersfynd.

 

Min pappa hittade en stenyxa vid den här källan och det känns som om hela platsen har varit en gammal boplats. Vi får väl se vad arkeologerna som är här omkring säger. Spännande plats är det i alla fall.

 

Tyvärr så är hela stranden full med ölburkar,trasig flaskor, rostiga tunnor och annat bråte. Det är så man skäms för att vara människa.

 

Liam och jag vadade i vattnet efter stranden men hittade ingenting. Det var roligt i alla fall att ha sällskap på sina vanvettighetsutflykter och skattjakter.

  

Så naturligtvis hade vi en härlig fikastund på stranden.

 

Att sitta i solen och se ut över sjön och fika är ju härligt tyckte vi nog allesammans.


Så hem och jag satt i hammocken en stund och solen värmde och så kom dom andra och det blev fika igen. Det blir mycket fika hos oss på somrarna ska ni veta. Ganska snart blev det dags för mig att försöka göra mig lite snygg till dansen så gott det nu går. Hjälper inte så mycket, nog har man blivit gammal och ful men skit i det. Man måste få leva ändå.


Dagens ord: Inget gör mig så lycklig som en härlig danskväll 

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards