Alla inlägg den 24 augusti 2018

Av Anita - 24 augusti 2018 09:31

Så är det fredag igen. Det är märkligt så fort veckorna går. Efter en blåsig vecka har det äntligen lugnat ner sig och sjön ligger blank. 

 

Eller rättare sagt låg blank för idag regnar det och dimman ligger över sjön. Det är idag det men vi börjar väl med onsdag som varit.


Det var då Kinabror och jag åkte till Birsta, det stora köpcentrat utanför Sundvall. Vi åt frukost på Ikea och jag handlade nya lakan och en pall att kliva på i köket.

Sedan åkte vi ut till Alnön för att hälsa på vår faster G. Vår kusin var där också och vi tillbringade några timmar där under glatt samtal. Faster är en speciell person för mig och har alltid så varit så det är härligt att träffas.

 

Igår satt jag igång med gräsklippning. Det var länge sedan nu. I sommar har man minsann inte slitit på gräsklipparen men nu har gräset fått fart efter regnet.


Så förväntan, spela Eros Rammasotti , måla ögonen, duscha, och så iväg på dans. Det var Hanssona loge i Långsele som lockade. Det var klasskamraten M och jag.

Jag hade fått låna brorsans bil och tänk så fint att få köra en bil där man inte behöver växla ens. Det känns som om den kör sig själv. Finna grejor.

Min gamla härk ska på verkstaden nästa vecka och få lite omsorg. Det har den inte fått på länge. Jag tvättar den inte ens.

 

Vi kom dit och det var ett förfärligt överskott på kvinnor så vi fick inte dansa lika mycket som förra gången men det var helt ok. Vi dansade i alla fall en hel del. För att vara okända så får man väl vara nöjd.

Nu har jag i alla fall varit på dans tre gånger i sommar och tre gånger är i alla fall bättre än en gång. Kvällen var mörk när vi åkte hem. Det börjar vara så på kvällarna nu.

 

Få se om vattenståndet stiger nu. När Jack och jag var ner på badstranden hade stranden blivit dubbelt så bred. Det var massor med dy som blåst in och lagt sig som ett brunt täcke över sanden. Inte fint. Vad ska det bli av detta undrar man.


Lite kurig dag men helgen är full av olika saker. Cykeltävling som går förbi här, marknad på Selet och så surströmmingsskiva i Hunge med TuppOla. Vi hinner inte med allt.


Dagens ord: Visst är det konstigt. Det händer ingenting vissa dagar och så när det händer så är det flera grejor samma dag och man kan inte vara med på allt.

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards