Alla inlägg den 21 september 2018

Av Anita - 21 september 2018 14:46

 

Det var så här vi hade tänkt oss AMV och jag. Vi skulle sitta på Middagsberget i Ragunda och njuta av utsikten och fika. Sitta på högsta berget, berget som gäckat oss i flera år nu.


Som ni vet så har jag alltid längtat upp på bergen. Alla berg runt omkring Fisksjön har jag varit upp på. Jag har skrikit vårskriket och tittat på utsikten och prata med vättarna. men.....berget som lurat oss det försmädliga berget.


Vi har försökt komma dit i många år och under våra försök har vi kommit upp på många berg men alltid fel. Vi har kämpat upp på kalhyggen och snårskog, cylklat konstiga vägar där AMV till och med tappat sadeln på cykeln. Vi har fått skavsår och svettats och jag vet inte vad. Vi har läst karta och försökt med GPS men inte faaan. Berget har lurat oss och står där försmädligt och visar sig när vi far nerför Mannsjöbackarna.


 I somras hade Sonen lovat följa med oss men det blev ju så hett så man orkade inte försöka ens.

Så nu är berget fortfarande obestiget och vi gamla kärringar blir äldre och äldre. Bara att hoppas att vi kommer dit medan benen bär. Man vet ju aldrig.

 

Vårskrik på Husmyrberget för 10 år sedan.

 

Vårskrik vid Fisksjön med utsikt över ön.

 

DansBritt och jag en solig dag uppe på Elefantberget.

 


 

Vårskrik på berget vid Kolbjännsjön. Mitt favoritberg där ekot är helt enormt och vättarna tittar på.

 

Åter igen på Elefantberget nu med Sofie Propp.

 

2017 hittade vi bara det här lilla berget trots att vi cyklade uppåt och uppåt hela dagen.


 

Det var bara ett del av alla berg vi varit upp på men än väntar Midddagsberget på oss. Håll tummarna för att vi klarar av det nästa år.


Dagens ord: Man måste bestiga berget för att se dalen.

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24 25
26
27 28
29
30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards