Direktlänk till inlägg 17 januari 2019

VITT GRÅTT OCH HALVMÖRKT

Av Anita - 17 januari 2019 16:07

 

När det knappt ljusnar fast jag upptäcker att jag sovit till halv 9 så tappar man sugen om man nu haft någon. Det har snöat igen. Släpar mig upp för att tända i spisen och koka kaffe.

Det är då jag hör ett muller utanför och ser man på.......

 

Vilken lycka Kinabror har tagit fram fyrhjulingen och skottar för fullt. Hunden Jack springer på sidan om och jag kan slappna av och dricka mitt kaffe i lugn och ro.

Jag hade andra planer för dagen. Det gäller att få vägsamfällighetens bokföring att stämma inför revisionen. Det brukar alltid krångla med örena. Varför man i fridens namn använder ören när dom inte finns. Dessutom är det banken som envisas med att ha med ören. Så jävla dumt.


 

Tittar ut på fågelhuset som är vitt av snö och fåglarna knackar på rutan för att få mat.

Går in i kammarn och sätter mig vid datorn och tittar ut mot vägen. Ingen timmerbil dundrar förbi i alla fall.

 

Ja vad ska man säga lika grått som åt det andra hållet. Man kan knappast föreställa sig att det varit grönt och fullt med blommor.

 

Nåja så kom Gamle A och Kinabror och Jack kom in på fika och så var det skidskytte på tv som dom skulle se.

Jag försöker mixtra med mailen som ätit upp en massa mail som jag ville ha kvar. Så dags att försöka med bokföringen och den krånglade som vanligt. 


Då tar jag hunden och går ner på sjön. Det är rätt kallt men vi går en bit och jag blir lite klarare i skallen när jag fått lite luft.

Så klar i skallen att helt plötsligt funkade bokföringen på öret och mailen fick jag till också. Så vad ska man säga om den här dagen. Jo, började inte så bra men nu börjar det ta sig framåt kvällen. Det är Kinabror som lagar mat idag så jag behöver inte bry mig.


Ja så gick en vanlig dag i paradiset Fisksjön fast paradis och paradis vet jag inte den här tiden men det är ok i alla fall.


Dagens ord: Man ska inte tro att man kan vara lycklig jämt man får nog nöja sig om man är något så när nöjd.


 
 
ibod11 - Ingrid

ibod11 - Ingrid

17 januari 2019 20:23

Det bästa knepet när något krånglar är nog att göra precis som du gjorde. Att lämna allt, rensa huvudet med lite frisk luft och ofta klarnar det i huvudet och allt löser sig :)
Skönt att du slapp tänka på snöröjningen.

http://ibod11.com

 
Mösstanten

Mösstanten

18 januari 2019 10:02

Fina vinterbilder ändå. Jag känner stämningen. Och jag är god man. Jag tycker heller inte om ören.

http://mosstanten.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anita - Tisdag 16 april 09:34

  Denna långa förbannade vinter som aldrig verkar ta slut. Så jag frusit och frusit och som jag längtat och saknat sol och värme. i söndags kväll åkte jag på bio och såg Möte i Rom med bl Lassgård. Jag gillar honom och han kan spela så många oli...

Av Anita - Fredag 12 april 08:38

      Det blir bara värre och värre. Visst har jag haft 4 skrivare och visst har dom krånglat men nu går skam på torra land. Vi köpte en nya skrivare för att nu är det dags att ha vägföreningsmöte med allt det innebär. Det ska skrivas kallelse...

Av Anita - Lördag 6 april 10:03


  Jag skrev ett långt blogginlägg om hur det är att vara pensionär och lite annat men datorn åt upp alltsammans och lika bra var det för det var bara gnäll. Snö snö snö. Kallt kallt kallt. Halt. Kinabrors hund Jack har brutit några klor i en f...

Av Anita - Tisdag 2 april 12:19

  Skärtorsdagen var det skapligt väder ändå men jag lät häxan Hanna åka i mitt ställe till Blåkulla.   Så började snön vräka ner.    Att åka till Lillsjön på pimpeltävling blev inte av för någon av oss. Jag började laga mat istället.  ...

Av Anita - Torsdag 28 mars 14:10

  Det har snöat sedan i måndags och just imorse satt jag och tittade ut på snön och gräddade rullrån. Dom ska jag ha på påskafton till efterrätt med glass och nykokt hjortronsylt och kaffe förstås. Nog om det.   Igår var en märklig dag. Jag kl...

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards