Direktlänk till inlägg 18 februari 2019

ÄNTLIGEN EN FIN DAG

Av Anita - 18 februari 2019 09:37

Det har varit en vecka med konstigt väder men vad kan man vänta sig den här vintern? Det har varit blåst, halka, snö och skitväder men så igår var det helt suveränt. Vattnet på sjön hade frusit till under natten, det var ett par grader kallt och varken snö eller blåst. Dessutom var det den dagen då vi hade bestämt att vi skulle dra till Kolbjännsjön och fiska öring och röding.

 

Hela skånegänget och TuppOla Kinabror och jag och så dom två hundarna.


Nu är det ju så att jag aldrig någonsin får någon fisk och därför så håller jag till vid land och eldar och fixar.

 

Det finns ett litet vindskydd och en smart liten eldstad gjord av traktorfälgar. Där började jag elda inför korvgrillning.

 

Lilla Stina gjorde mig sällskap. Vi åkte iväg på pulkan en bit och ropade mot vättarnas berg och naturligtvis så svarade dom. Skulle tro att dom tycker att det är kul med lite sällskap.

 

Inte nog med att det var härligt väder, efter ett tag så kom solen till och med och det var fint att få lite sol i ögonen.

 

En del får fisk och en del får ingen fisk.

 

En del får nöja sig med att grilla korv och det är minsann inte det sämsta. Det bästa med att vara på fiske är i alla fall fika och korvgrillning. Det två hundarna Jack och Vaimo tycker nog det samma. Alltid kan man få någon korvbit.

 

Timmarna går fort. Jag åkte inte bil tillbaka utan gick på skoterspåret tillbaka. Det var skönt att gå där och inte en enda skoter kom utan jag kunde gå där i lugnet och gå hem och fixa middagen.

 

När jag kom hem vilade jag en stund på soffan och tittade på en långfilm på tv "Australien". En fantastisk film. 

Det blev en enkel middag. Det som var kvar av tjädern låg i frysen med sås och allt så det var bara att skala potatis och göra sallad innan dom andra kom.


Vi åt middag och sedan hjälpte mig barnen att börja klä av julgranen. Nu ska den ut.


Idag är det mulet men ganska varmt och jag har inte gjort så mycket ännu. Diskat och plockat och matat fåglar och katt. 

Läst lite mer i Soldansarens bok. Vi får väl se hur det blir idag. 


Dagens ord: De enstaka fina dagar gäller det att verkligen njuta av.

 
 
Ingrid

Ingrid

18 februari 2019 12:00

Vilken härlig dag ni ser ut att ha haft!
Hoppas att det blir fler såna dagar och inte mera snö och elände.
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

 
ibod11 - Ingrid

ibod11 - Ingrid

18 februari 2019 20:48

En dag värd att minnas :) Jag önskar att du får många lika fina dagar den närmaste tiden. Jag skulle ha stannat med dig i vindskyddet och hjälpt till med förberedelserna. Jag är urusel på att fiska och tycker att det är tråkigt att sitta vid ett hål i isen och vänta. Men är det sol och lite varmt är det härligt att sitta på land och njuta medan andra fiskar :D

http://ibod11.com

 
Anki

Anki

19 februari 2019 07:30

En alldeles fantastisk dag! Och lite fisk blev det också ... vilken lycka! Hoppas du får fler sköna soliga dagar och fler fina utflykter nu när det finns folk i Kinabrors stuga!

http://ankisbildblogg.wordpress.com

 
Lena i Wales

Lena i Wales

20 februari 2019 08:30

Vad trevligt och gemytligt det ser ut!

http://lenaiwales.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anita - Tisdag 16 april 09:34

  Denna långa förbannade vinter som aldrig verkar ta slut. Så jag frusit och frusit och som jag längtat och saknat sol och värme. i söndags kväll åkte jag på bio och såg Möte i Rom med bl Lassgård. Jag gillar honom och han kan spela så många oli...

Av Anita - Fredag 12 april 08:38

      Det blir bara värre och värre. Visst har jag haft 4 skrivare och visst har dom krånglat men nu går skam på torra land. Vi köpte en nya skrivare för att nu är det dags att ha vägföreningsmöte med allt det innebär. Det ska skrivas kallelse...

Av Anita - Lördag 6 april 10:03


  Jag skrev ett långt blogginlägg om hur det är att vara pensionär och lite annat men datorn åt upp alltsammans och lika bra var det för det var bara gnäll. Snö snö snö. Kallt kallt kallt. Halt. Kinabrors hund Jack har brutit några klor i en f...

Av Anita - Tisdag 2 april 12:19

  Skärtorsdagen var det skapligt väder ändå men jag lät häxan Hanna åka i mitt ställe till Blåkulla.   Så började snön vräka ner.    Att åka till Lillsjön på pimpeltävling blev inte av för någon av oss. Jag började laga mat istället.  ...

Av Anita - Torsdag 28 mars 14:10

  Det har snöat sedan i måndags och just imorse satt jag och tittade ut på snön och gräddade rullrån. Dom ska jag ha på påskafton till efterrätt med glass och nykokt hjortronsylt och kaffe förstås. Nog om det.   Igår var en märklig dag. Jag kl...

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards