Alla inlägg den 10 mars 2019

Av Anita - 10 mars 2019 10:19

Att man aldrig lär sig att när våren börjar sticka fram med några barfläckar så är det bara ett skämt. Lika fort kan det vräka ner dm med snö och så gjorde det förstås. jag ska ju inte klaga för nu kör Kinabror med traktorn och plogar men Fisksjövägen var oplogad i fredags när vi skulle till Hammarstrand. Posten kom inte och hade inte Kinabror haft fyrhjulsdrivet och höga hjul hade vi inte tagit oss iväg.

 

Så var det med den våren. Vinter igen och dessutom nästan 20 grader kallt. 

Men vi gör så gott vi kan och vi kunde inte missa "asiatisk buffe" på hotellet. Oj så gott. Det var både kinesiskt, tailändskt och japanskt och något annat och allt var så gott. 

 

DansBritt var med förstås och hennes måg kom dit och satt hos oss och han frågade vad vi gjorde när vi var pensionärer. Ja vad svarar man på det.


Nu har man ju fullt upp med snön och veden och elda och så är det ju skidåkning på tv som Kinabror tittar på och så ska man ta promenad med hunden och skriva blogg och prata i telefon med vänner,

Ta det lugnt och så kommer en och annan fikagäst och så ska man läsa och det finns så mycket man skulle ha gjort men som man inte ids.


Det är alla planer man hade när man blev pensionär. Städa ur alla skåp och rensa ur kläder. På tal om det så berättades det på tv om en ny städvariant. Slänga ut alla sina kläder och ta ett och ett plagg och känna om man tycket om det. Annars skulle man slänga eller ge bort.

Resten skulle man vika ihop till små rullar och lägga undan så man kunde se direkt vad man ville ha.

Jojomen. Jag måste ha ett kallt hjärta för jag kan då inte känna vilka kläder jag tycker om. Möjligen min gamla fula ylletröja som jag alltid har. Kommer ni ihåg "Albert och Herbert? Albert hade en sådan luggsliten kofta som var ungefär lika ful men varm och skön och liksom gosig. Jag har lappat och lagat den många gånger och den är noppig och ful men jag älskar den. 

Inte fasen kan jag slänga alla andra kläder. Önskar att jag i alla fall kunde slänga kläder som är för små men jag ids inte prova dom. 


Förmodar att jag har massor med långbyxor som inte passar och klädskrubben är full med antika kläder som jag inte nämns slänga för dom är så vackra även om jag inte kan ha dom. Tjusiga hattar och fina klänningar och gamla brudklänningar och annat .

 

Städa skulle jag också göra men jag är för lat just nu. Ser att ljuset avslöjar hur skitiga fönstren är men jag har i alla fall satt om blommorna och satt nya pelargonskott.


Jo då, förstår fullt ut att unga människor som jobbar och gör allt på de få timmar man är ledig undrar hur pensionärer får tiden att gå men det ska jag tala om är det minsta problem. Dagarna far förbi i en väldig hast och långtråkigt har man ju inte men nog längtar jag ibland till sånt jag inte gör längre. Som att träffa folk och gå på dans och sådana grejor men det kommer en sommar. Då blir det fullt upp som vanligt. Tur att nätterna är korta under sommaren.


Dagens ord: Varför går tiden så fort nu för tiden? Varför är vintern så lång och sommaren så kort. Varför räcker pengarna aldrig till hela månaden och varför kommer det så mycket räkningar? Livet är fullt av frågor? 



Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards