Direktlänk till inlägg 18 april 2019

INNAN RESAN TILL BLÅKULLA

Av Anita - 18 april 2019 21:11

 

Tänk att ha kallgrader på natten och på dagen plus 15, ja, rent av 25 grader i solen. Det är ju inte klokt.


Nu är jag verkligen på gång. Solen gör allt. 

Jag röker lax och lägger in sill.

 

Jag och Kinabror sätter fyr på brasan som vi inte vågade elda ifjol men nu när det snö runt om så det är bara att tutta på.

 

Jag plockar gamla pinnar och räfsar ihop löv och eldar och njuter. Jag gillar att elda. Timmarna bara rusar iväg.


Det är fåglarnas tid. Hackspettarna tävlar om ven som kan trumma högst och locka till sig finaste honan.

Hunden Jack jagar upp katten i björken.

SnickarMagnus och Rosenknoppen kommer och hälsar på.

 

Det är nu man kan sitta med bara armar på trappen och njuta av solen. Kaffet smakar dubbelt så gott utomhus.


Ska man dra till Blåkulla kan man inte lukta rök så nu är det till att tända i bastun och göra sig ren

 

Måla läpparna röda och kamma håret rent av.


Med ålderns rätt vill jag inte åka ensam så jag har fått med mig SvinUlla och hon har både kvast och kaffepanna.

 

Katten vägrar följa med.  Det kommer att bli en fin flygtur med blå himmel och ingen blåst. Fullmånen kommer att lysa vår väg så vi kan lämna pannlampan hemma.

Vi kommer nog att sjunga för att vi är på så bra humör. " Hej falleri och hej fallerej nu kommer vi med tjo och tjim"


Så glad påsk alla mina bloggvänner och titta upp mot himlen ikväll så vinkar vi till dig.


Dagens ord: Nu är det faktiskt lätt att leva.

 
 
Åke

Åke

19 april 2019 05:01

Så härlig är denna tid, bara lukten av rök får en att känna våren på riktigt. Solen värmer på vår jord så fint nu, vattenet det glittrar dessutom igen. Flyg nu försiktigt, glad påsk.

http://www.nacka144.se

 
Anki

Anki

19 april 2019 05:55

Härliga dagar nu! Hoppas du är tillbaka välbehållen från Blåkulla!
Ha en fin långfredag!

http://ankisbildblogg.wordpress.com

 
Ingrid

Ingrid

19 april 2019 14:47

Hoppas att du hade en härlig Blåkullafärd och har kommit oskadd hem igen.
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

 
Mösstanten

Mösstanten

19 april 2019 17:12

Glad påsk till dig, och hoppas att du fick en fin Blåkullaresa, fast du verkar ha det fantastiskt fint hemmavid just nu.

http://mosstanten.se

 
ibod11 - Ingrid

ibod11 - Ingrid

19 april 2019 18:08

Haha, ja det är säkert mycket som ska ordnas innan det är dags att resa. Jag ska hålla utkik efter dig där du kommer uppe i skyn tillsammans med tranor och storspovar :D
Glad påsk!

http://ibod11.com

 
Soldansaren

Soldansaren

21 april 2019 16:58

Hoppas att du hade det kul i Blåkulla! Själv blev jag ju hemma i år, som sagt men det var ganska härligt hemma också, det är ju ett ljuvligt väder och livsandarna återvänder precis som du skriver. Det finns hopp om livet, i år också.

http://soldansarenssida.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anita - Tisdag 23 april 10:24

  Det går sakta med våren här i Fisksjön. Visserligen har alen gula hängen som gör att jag går omkring och nyser fast jag äter allergimedicin.  Kallt på nätterna så snön tinar inte trots att solen skiner på dagarna.  Vägen är visserligen bar m...

Av Anita - Tisdag 16 april 09:34

  Denna långa förbannade vinter som aldrig verkar ta slut. Så jag frusit och frusit och som jag längtat och saknat sol och värme. i söndags kväll åkte jag på bio och såg Möte i Rom med bl Lassgård. Jag gillar honom och han kan spela så många oli...

Av Anita - Fredag 12 april 08:38

      Det blir bara värre och värre. Visst har jag haft 4 skrivare och visst har dom krånglat men nu går skam på torra land. Vi köpte en nya skrivare för att nu är det dags att ha vägföreningsmöte med allt det innebär. Det ska skrivas kallelse...

Av Anita - Lördag 6 april 10:03


  Jag skrev ett långt blogginlägg om hur det är att vara pensionär och lite annat men datorn åt upp alltsammans och lika bra var det för det var bara gnäll. Snö snö snö. Kallt kallt kallt. Halt. Kinabrors hund Jack har brutit några klor i en f...

Av Anita - Tisdag 2 april 12:19

  Skärtorsdagen var det skapligt väder ändå men jag lät häxan Hanna åka i mitt ställe till Blåkulla.   Så började snön vräka ner.    Att åka till Lillsjön på pimpeltävling blev inte av för någon av oss. Jag började laga mat istället.  ...

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards