Alla inlägg den 22 maj 2019

Av Anita - 22 maj 2019 18:45

 

Nu är nog den bästa tiden. Varmt och skönt och fjärilar och humlor och inte ens mygg ännu.


Igår var det rekordvarmt och fram på eftermiddagen kom TuppOla och vi åkte till Östersund för att gratta Sofie Propp när hon fyller år.

Indalsälven låg blank som en spegel och björkarna hade fått den ljuvligaste ljusgröna färg och det blommade hägg på flera ställen..


Vi kom hem vid niotiden och det var ljust som mitt på dagen.

Luften var ljum och inte ens vid 11-tiden på kvällen var det mörkt. Jag kunde inte låta bli att gå ut och vandra efter stranden. Det fanns ett skimmer av vemod och lommen skrek.

Vemod och längtan till jag vet inte vad. Kanske till sommardanserna.

Första dansen på Hanssons loge har redan varit och förr var vi ett helt gäng som åkte dit. Vi dansade, fikade och skrattade. Oj, vad jag saknar det. Att åka dit ensam blir inte av tyvärr. Alla dansvänner har slutat fast dom alla är yngre än jag. 


Nå så kommer en ny dag med sol redan klockan 5 på morgonen. Ett fönster står öppet mot naturen och fåglarna sjunger som mest den här tiden.


Ganska lat dag. Satt rovfrö och plockade ut den gamla  potatisen ur källaren och gav den till tranorna.

 

Gick upp på Gubbflon och såg att kabelekan slagit ut och på vägen ner till Stedesbacken hade dom första violerna  slagit ut.

 

Vid Stedesbacken står det två gamla harvar och rostar. Det lär väl inte bli något harvat med dom igen. 

 

Jag hälsade på dom fina gamla rufstrollen som våren till ära fått gyllene kronor.

 

Som vanligt fick jag lust att dra undan håret och se in i deras glada ögon men jag lät bli.


Istället tänkte jag gå ner till vättarnas bäck men så blev det inte. Jag gick hem istället.

 

Så börjar det mulna på och jag misstänker att det kommer att bli regn men det gör ingenting så länge det är så här varmt och skönt. Ska sätta mig på förstukvisten och dricka kaffe och se på naturen.


Dagens ord: Det gäller att njuta av dom fina dagarna, tids nog blir det styggväder.

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards