Alla inlägg den 25 juni 2019

Av Anita - 25 juni 2019 18:50

Apropå ingenting så kom jag att tänka på att vi inte ätit surströmming ännu. Annat var det när Fd Grannen levde. Då var det surströmming flera gånger om året. Han drack snaps och sjöng snapsvisor av hjärtans lust. Nu känner jag att det är dags för surströmming och nypotatis när jag tänker på det. 

 

Hoppas att det finns surströmming i Fd Grannens himmel och att han får äta det riktigt ofta.


Nu kommer vi till något helt annat. Ett härligt äventyr i ett härligt mystiskt hus med små smala trappor och stora murar och lucka från rum som man kom in på ladugårdsbotten och grejor, oj så mycket grejor.

 

Min meditationskompis C har ett sådant hus och nu var jag där hela dagen för hon ska ha loppis. Låda på låda packade vi upp och prissatt och satt upp på hyllor.

 

Nu är det ju så att allt tar mycket mera tid än man tror. Fråga mig, jag vet så vi hann bara med ett enda rum av alla och vi började bara packa upp några lådor av alla massor som fanns. Spännande att se vilka grejor det fanns. 

 

Tänk vilka minnen huset ruvade på. Tunnbrödbakning och jordbruk och ladugården med djur i. Alla saker som var sparade i långa tider. Vilket toppenloppis det kommer att bli.

 

Ett helt hus kommer att bli loppis och det är två kök och två rum som ska fyllas med härligheter. Dessemellan satt vi på trappen och drack kaffe och åt korv med bröd och pratade. Vi hade en riktigt mysig dag.


 

Vilket jättejobb hon har gjort för att få till alltsammans och det blev en riktigt rolig dag och om så där en vecka är det kanske dags att öppna. Hon har fått mina loppisskyltar och lite goda råd så nu är det bara att göra klart och starta upp.


Kom hem vid 19-tiden igår och var både trött och varm efter dagen och hade fortfarande ont i benen efter dansen.


Idag klippte jag gräs i flera timmar och sedan var jag ner på byn med lite vinster till sommarcafelotteriet.

 

Kinabror hjälpte mig att sätta upp hängmattan jag fått av honom. Det gick väl bra men inte för mig. Jag dök i backen direkt.

 

Nåja det var inte så högt så jag gjorde ett nytt försök. Det var väldigt myggigt idag så man får nog ha myggnät om man ska klara att ligga där någon längre stund.

 

Ett kort besök av Tandläkardotra med Gubbe.

Nu vet jag vart grävlingen kom ifrån. Tydligen bor dom under deras sportstuga och levde skröder så dom fick ligga i gäststugan för att kunna sova. Där ser man. Eftersom dom inte varit där på långe så hade grävlingarna lugn och ro där.


Idag har jag ett sannerligen sant dagens ord:

 


Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards