Alla inlägg den 7 juli 2019

Av Anita - 7 juli 2019 07:39

Vi är många nu i paradiset Fisksjön och naturligtvis ska vi åka iväg och äta eftersom det är fredag. Tre bilar måste vi vara för att komma iväg alla.

Så bär det iväg till Thailändska Paveljonen och Thailänska matserveringen där det var buffe´med en massa goda maträtter. Vem sitter inte där och äter om inte vår tredje bror TuppOla. Så är vi där alla syskon och smör kråset.

 

Att det finns en sådan gyldförgylld paveljong mitt på landet är i sig en berättelse som jag inte ska gå in på.

 

Kort sagt så kom det en thalilänsk kung hit för länge sedan och det är till hans ära som man byggt den fina paveljongen.

Det har också bosatt sig en hel massa brunklädda munkar runt byn och det är väl i sig själv ett spännande inslag i miljön.

 

Kolla färgerna! Varför är vi svenskar så grå och tråkiga och rädda för att ha färg. Vi får ju inte ens ha olika färger på husen som man har i andra länder. Fram för mer färg.


 

Man byggde ett andrarnas hus också bredvid det stora. Vilket gulligt litet dockskåp och tittar man in så är det kung och drottning och lite andra människor där inne. Så fint. På paveljongen hänger det klockor i hörnen som plingar när det blåser. Gulligt. Det finns en viss stämning på stället.


Så blev det loppisrundor och det tog mest hela dagen innan vi var hemma igen.

 

Det har blivit dåligt med gräsklippning den här veckan för det har mest kommit regn hela tiden men jag hann i alla fall med mitt projekt som jag hade tänkt göra.


Min vän DansAnn fyller år och hon är en positivitens mästare. Jag vet ingen som vänder skit till glädje och alltid ser det bästa i allting. En konst som jag inte kan som ni vet. Jag önskar att jag också vore lite mer positiv och kunde se tillvbaron med samma ögon som DansAnn. men......även en positivitetsmästere behöver en skyddängel så då gjorde jag henne en sådan.

 

Sedan kokade jag hjortronsyld och lingonsylt.


Så kom dagen igår då jag bestämt mig för att städa men det gick ju inte så bra. Sonen kom hem från Skåne på kvällen. Han hade tillbringat hela dagen i bilen. Det är ju över 100 mil. Skönt att han är framme. Jag är alltid ängslig då de mina är ute på vägarna.


Annars hade jag hunden Jack när dom andra åkte iväg ut på äventyr men två pojkar blev kvar här och så roligt det är med småpojkar. Dom letar alltid efter äventyr och att stöka med kojor är ju alltid kul. I skogen finns ett gammalt grishus

 

Som dom har städat och kastat ut skräp och sopat och grejat. Gamla plastmattor och stolar och bord fick dom från mig och idag ska dom säkert fortsätta med sin nya koja. Alla barn borde ha en koja och sina hemligheter. 


Tror att det just nu är 5 barn här på gården och två hundar. Ni ska tro att jag njuter. Folk kommer och går hela tiden och livet är fullt av aktiviteter. Köttbullstekning och blåbärspajtillverkning höll jag på med och det kom folk på fika hela tiden.

 

Det var 8 grader imorse så det blir sakta lite varmare och det blåser lite mindre. Det tar sig nog med vädret hoppas jag.


Dagens ord: Ungar och hundar och många människor det är livet det!

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Juli 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards