Alla inlägg den 21 juli 2019

Av Anita - 21 juli 2019 08:07

 

Så mycket som hänt den här veckan. Så mycket folk som kommit och gått. 


Mitt i allt samman finns de små stunderna av stunder av ro och eftertanke, stunder av att njuta av dofter och syner.

Som de första jordgubbarna och smultronen som faktiskt var söta och goda.


 

Som doften av rosorna som sprider sig i trädgården.

 

Som en liten stund av vila i hammocken och känna solen värm fötterna.

Fågelungarna som börjar komma ut hur holkarna och bada i min lilla damm.


 Som att  sitta på trappan och dricka kaffe tillsammans med en gammal skolkamrat och känna doften av nyslaget hö och prata om tider som var. Att vi som var tonåringar på 60-talet hade en fin tid. Då när vi levde i frihet och fick vara uppe på nätterna och göra precis vad vi ville. Då när man kunde lifta utan fara. Då när skolan var bra och vi hade nya böcker, nya lärare och maten lagades i matbespisningen (inga pannkakor från England där inte). 60-talet var en härlig tid.


 

AMV:s och mitt första bad. Kallt var det men förhoppningsvis kommer det att bli varmare för nu några dagar har det varit varmt.

 

Cykeltur ner till sommarcafe med Kinabrors dotter och barnbarn.

 

Vad mer har hänt. Massor.

En björn har setts på Fisksjövägen härom kvällen.

Hos broder B har hans son varit här och hälsat på med sin familj. Tre barn och två hundar.

 

Jack gillade att leka med hundarna.

 

Hos AMV var det fullt hus, barn och barnbarn.

Sundsbvallsborna är här och igår var Sonens kompis här med en vattenskoter som dom roade sig med hela dagen.

 

Åska har det varit och vi satt på förstukvisten och såg molnen närma sig över sjön.


Marken som legat i träda sedan 60-talet plöjdes upp igår. Underbar känsla att äntligen kommer marken till nytta och inte växer igen med sly som den gjorde förut.

 

Efter traktorn kom det många fiskmåsar fast det inte finns så många här. Vet inte om dom skvallrat för kompisarna i Singsjön. Konstigt är det att dom hittat hit.


Så igår så var det dags för dans på Björnlogen i Storåsen och Kinabror, DansBritt och jag for dit och tänk så roligt det blev. Vädret var fint och humöret var på topp. Idag är jag stel i lederna och trött för man är inte van att dansa nu. 

Det är tredje gången i sommar  jag dansade och jag hoppas att det blir fler.


 

Så mina kära vänner. Det var väl allt som hänt de sista dagarna. Jo, kanske ska jag säga att det aldrig varit så mycket mygg och knott som i år. 


Dagens ord: Sol och regn, åska och underbara dofter. Det är sommar det.


Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Juli 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards