Alla inlägg den 28 juli 2019

Av Anita - 28 juli 2019 08:48

 

Man orkar inte mycket när det är sommarens varmaste dag. När termometern står på 39 grader och inte en vindpust svalkar. Då är det tur att man har sjön att ta till med sitt ljumma vatten. Varmare än så här lär det väl knappast bli.


AMV tvättar mattor hon.

Sonen och Fj'ällan badar och badar och sitter i skuggan under strandstugealtanen.

 

Göte har åkt till Dalarna på backtävling tillsammans med TuppOla och Gubben.

Hunden Jack fick stanna här med oss och det är nog tur

DansBritt med familj har lånat Kinabrors brygga där dom har med sig kajaker och brädor.

 

Här kommer dom med barnen.

SnickarMagnus och Tina kommer och badar. Dom har varit här i flera dagar nu och sällskapat med oss. Det är trevligt.

 

Tina är en tuffing hon och ska prova att åka omkring på brädan.

 

Det gick fint och hon paddlade som om hon aldrig gjort annat.


På kvällen var Sonen, Fjällan och jag bjudna på grillning bort till Sundsvallsborna.

Senare på kvällen åkte AMV och jag ner på byn för att vattna på gravarna. Det var vad som hände.


Om man nu ska klaga lite så var det inte min dag igår. Jag har fått en vagel i ögat. Jag har fått vattenloppor på benen när jag gått och plockat sten. Jag har hundratals bett av dom ilskna bromsarna som plågar oss nere vid sjön. Jag har dåligt med ork att göra det jag tänkt, men vad då, när det är så här varmt ska man bara ta det lugnt och det ska jag göra. Dessutom tippade solstolen och jag rispade armbågar och knän. Tänkt prova brädan men insåg att det var ganska meningslöst. kan man inte hålla balansen på en solstol så kan man knappast stå på en bräda.


Dagens ord: När det är över 30 grader varmt ska man bara lata sig och dricka mycket.


Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Juli 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards