Alla inlägg den 1 augusti 2019

Av Anita - 1 augusti 2019 06:40

 

Dimman ligger tät över sjön när jag vaknar. Det har varit tre grader inatt så nu börjar nätterna bli kalla. juli är slut och det känns lite höstigt i luften men än är inte sommaren slut hoppas jag.


Så var det citroner. Visst ser dom ut som det men det är faktiskt ryska tomater och snart är dom mogna och jag undrar hur dom smakar.


Igår jobbade Sonen och jag i trädgården men visst hann vi med lite roligheter också. Det är så det ska vara, blanda jobb med roligheter. Det är det som är sommarlivet.

 

Sonen tog fram sin gamla moped och drog en repa med den.

 

Jag blev sugen på att fara ut på sjön. Jag har inte varit ut med båten på hela sommaren. Sonen visade mig hur den gamla motorn fungerade och under över alla under så lyckades jag starta den och åka iväg till kanalviken.

 

Kanalviken som vi kallade för guldsanden när vi var små. Dit måste man åka åtminstone en gång varje sommar men en besvikelse kom över mig.

 

Det var här man grävde efter skatter och hittade till och med ett halsband en gång. Det var här som sanden i vattnet var lysande gul och full med spännande och fina stenar och slipade gamla trädbitar som man kunde göra de finaste grejor av. Nu har vassen växt ända in till land och det har kommit in dy så guldsanden har bleknat.

 

Än är det rådjurens plats för att dricka och det är massor med spår. Så är det med livet. Allt förändras och tyvärr ofta till det sämre.


For vidare bort till Kinabror och drack eftermiddagskaffe.


När jag kom hem lade jag mig en stund i hammocken och läste en bok. Lite vila ska man ju ha.


Så gick dagen så fort som dagar med fint väder gör. Även om det blivit svalare i luften nu så är det fint och tänk att bromsen och myggen har varit borta så man kunnat koppla av från fäktandet och svärandet åtminstone för en dag.


På kvällen åkte vi till Kinabror för att äta middag. En jättegod köttfärslimpa med olika tillbehör.

 

Vi satt ute i hans paveljong och det var lugnt och fint och njutningsfullt.

 

Hunden Jack låg och väntade på att någon skulle tappa ner någon matbit.

  

och så blev det kväller. Det mörknar fort nu.

 

Så en ny dag i paradiset Fisksjön. Få se vad som händer. Det vet man ju aldrig.


Dagens ord: Åldrandet börjar när man slutar att förundra sig.

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards