Alla inlägg den 7 augusti 2019

Av Anita - 7 augusti 2019 17:25

Jag vill bara säga att jag bangar inte för vättar, tomtar och andra väsen som ställer till bus lite då och då. Jag blir inte ens förvånad men nog är vår datavärld mycket mer konstigt och skrämmande minsann.

 

Nu var det så att när det börjar mullra från svarta stora moln så drar man ju ur kontakterna från el och bredband och väntar på att ovädret ska sluta.


Då ska jag starta datorn och någon mysiskt och bedrövligt har hänt. Det kommer fram en bild där man ska installera något hjälpmedel för synskadade eller hörselskadade. Inte går det att ta bort heller och inte kan man stänga av datorn heller. Jag trycker och petar på allt jag vågar men inte. Där sitter jag med den konstiga bilden och kan inte göra någonting. Hur blev det? Varför blev det bara av att jag drog ur elkontakten? Är inte det mysko så säg. Minst lika mysko som andevärlden tycker jag. Den förstår jag mig mer på.


Ja vad gör men en ensam kväll med dåligt väder. Sätter mig och läser en bok och så blir det en ny dag och jag ber Kinabror komma och hjälpa till och tjosan hoppsan så är det fixat. Det är sådana gånger man känner sig väldigt dum.

 

Nej tacka vet jag kroppsarbete. Jag går ut och rensar lite bland bärbuskarna istället. Där känner jag mig mer hemma än framför en tjurig dataapparat. 


Nå det blev en trevlig dag i alla fall.

Regnet liksom tvekar men det är varmt och skönt ute  och idag kom min tremänning med man och de två hundarna.

 

Det är mamma och syster till hunden Jack och nog blev han riktigt glad när dom kom. 

Vi vandrade stigen bort till Kinabror och där satt vi i paveljonen och drack kaffe och åt god kaka som HunnGun hade bakat.

Vi tittade på hundarna som leker utanför.  

Tänk vad tiden går fort när man har roligt och vi har alltid roligt när dom kommer. Det är så härliga människor som jag tycker så mycket om och vi har träffats varje år i långliga tider och det är alltid lika kul.

 

Som vanligt så tar HunnGuns Gubbe ett bad i Fisksjön medan jag gör klar maten.

 

Älgskavsgryta med lite annat smått och gott.


Jag har fått en ros av HunnGun som jag ska plantera nu innan regnet kommer för det ska visst bli oväder ikväll. Vi får se hur det blir med det. Vädergubbarna har haft fel förut.


Dagens ord: Att träffa härliga släktingar och vänner gör en på bra humör.

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards