Alla inlägg den 28 augusti 2019

Av Anita - 28 augusti 2019 08:37

 

Nu börjar jag bakifrån men det får väl bli så då. Efter en solig varm dag så gick AMV och jag ner till badstranden och Jak skulle förstås vara med. Tänk klockan va åtta men vi gick i bara ben och armar och inte ens en mygga försökte bitas och luften var ljum som en smekning.

 

När vi gick ner på stigen var solen uppe.

 

men väldigt fort dalar solen ner och försvinner bakom bergen.

 

Tidigare på dagen fick jag besöka av min bloggvän Ingrid, inte Ingrid från Gotland utan Ingrid från Frösön.

Vi gick ner till sjön och satt på verandan och drack en kopp kaffe och pratade. Sedan gick vi bort till Kinabror och han hade gjort båten klar för nu skulle vi åka på en liten tur runt sjön och visa var vi bor.

 

Det blåste lite grann men konstigt nog var det varma och sköna vindar, varmare än det varit på hela sommaren.

 

Halvvägs väst i sjön och över till "mitt ljus i mörkret" och vidare till en lilla fina hamnen vid Bybo och så hem igen.

Där blev det kaffe på bryggan och solen sken och värmde så skönt.

 

Så gick vi hem och plockade lite svartvinbär och så åkte hon hem och jag gick tillbaka till Kinabror för att äta middag.


I förrgår var det också fint väder och jag åkte för att gratta DansBritt. Vad ger man till henne. Jo jag bjöd på middag på Döda Fallet. Det var en jättegod soppa med bröd och det var faktiskt lite folk som kom och gick för att titta på döda fallet.

 

Det är så fint där och det var så lagom väder precis som gjord för en sådan utflykt,

 

Egentligen var det en stor dag i Fisksjön.

Nu är vara åkrar odlade för första gången sedan 60-talet.


BonnAnna och hennes kille har plöjt och harvat och kört ut skit och satt gräsfrö och plattat till. Ett enormt arbete har dom lagt ner och jag hoppas att det kommer att växa väldigt mycket och bra. Fint är det också när det är fin jod istället för sly och tistlar. Jag är så glad.

 

Så nu kommer en ny fin dag i paradiset Fisksjön. Killarna håller på med att fixa mötesplatserna så vi kan möta timmerbilarna i vinter utan att behöva backa hur långt som helst. Solen skiner och jag borde gå ut och klippa gräs men det är så daggigt. Få se vad dagen bjuder på.

 

Dagens ord: Fånga dagen och behåll den i minnet för sämre dagar.

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards