Alla inlägg den 24 september 2019

Av Anita - 24 september 2019 07:17

 

Den här tiden vet man aldrig hur det ser ut när man vaknar. Rätt var det är så glimmar det till mellan blåsten och dimman och regnet.

Som en gnistrande diamant kommer en fin dag, kall morgon men sol och en blank sjö. Då får man göra det bästa av det.

Visst, jag börjar göra i ordning i trädgården men mest av allt har jag roat mig.

Som att gå bort till Kinabror.

 

Han öser båten och sedan sitter vi på bryggan och dricker kaffe och njuter av solen och tystnaden.

 

Jack och jag går efter stranden och Jack badar och sprätter och leker med stenar och pinnar.

Så går jag hemöver men tar en sväng på en jägarväg för att se ett ställe i skogen som jag inte varit till på länge.

 

Sedan sitter jag med ryggen mot gammelbjörken och ser ut över sjön och lyssnar på fåglarna som kommer i stora flockar nu på sin väg söderut. Nu är det dom små snösparvarna som kommer, små och söta.

 

Jag är varken liten eller söt men man måste väl få njuta av höstens sista solstrålar i alla fall.


Så är det dags att ge sig iväg till Kinabror igen och njuta av en alldeles härlig söndagsmiddag.

Jag brukar inte ta bilder på mat men nu kunde jag inte låta bli. Tänk så mysigt med öring och röding med kall sås och potatis och sallad. Mums.

 

Det var minsann en söndagsmiddag som heter duga. Det var länge sedan jag åt sådan fisk och det var jättegott.

 

Dagen är inte slut för det.


Min kompis M och jag åkte på bio. Dom som sett Downton Abbey som serie förstår naturligtvis bättre varför det också var en njutning för ögat.

Det har gjorts en långfilm med fortsättningen och jag tyckte mycket om den. Vilken fantastisk miljö. Såg härom dagen att man hade resor till slottet som finns i verkligheten och dessutom till miljöerna från Morden i Midsommer. Det vore något för mig men 15000 kronor för 4 dagar och sedan ska man ner till Arlanda också. En omöjlighet för en sådan som jag.


 

Slutade dagen med att äta ett svenskt äpple. Äntligen lyckades jag få tag i svenska äpplen. Jag kan inte förstå hur det kan komma sig att det inte finns svenska äpplen och om dom finns så är dom dyrare än dom utländska. Vad jag vet så dignar det med äpplen här men varför finns dom inte att köpa. Det är mycket man inte förstår i den här världen. Måste väl kosta mycket att skicka dom så långt ifrån. 


Idag är det grått och mulet igen och jag ska till läkaren på min årliga undersökning och som vanligt så gruvar jag mig för man vet aldrig hur sjuk man är fast man känner sig frisk.


Dagens ord: Bättre vara rik och frisk än fattig och sjuk.

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards