Alla inlägg den 26 september 2019

Av Anita - 26 september 2019 09:29

 

När många av våra bekanta ligger i solen utomlands så får vi som är kvar roa oss så gott vi kan här hemma.


Nästan alla dagar sista veckan har KinaBror och jag varit iväg på något.

Jazzklubb i fredags, veteranbilsutställning i lördags. Söndags var jag på bio. Tisdag ar vi på surströmmingsskiva på PRO. Där sjöng en trubadur som heter Hasse Thor och han hade med sig en dragspelare.

 

Jag gillar ju trubadurer och den här har en röst som en blandning mellan Jim Rievs och Gunnar Viklund och det är minsann inte fy skam.

 

Gräset växer fortfarande och nu är den nysådda åkern nästan helt grön.

 

Det börjar bli gult på träden och odonriset är lysande rött. Det är ju fint på sitt vis.


Igår hade jag besök av två av mina meditationsgrupptejer (Oj vilket långt ord jag fick till) Vi pratade och hade det mysigt i ett par timmar. Kinabror släpade hem stockar till ved och hunden Jack som älskar kvinnor myste här med oss fruntimmer.

 

Jag vandrade bort till Kinabror för det var hans matdag och det var mulet men inte kallt i alla fall.

 

Det var till att mysa inomhus en stund.


Annars har jag varit till läkaren på min årliga kontroll och nu har vi äntligen fått en läkare efter att vi varit utan rätt länge nu. En rätt ung och trevlig kvinna. Hoppas att hon blir kvar. 


Annars så har jag hittat igen en av mina bloggvänner som helst plötsligt försvann med blogg och allt och jag har undrat vart hon tog vägen? Nu har jag hittat henne igen och det är jag glad för.


Idag ligger dimman tung över marken men jag skulle tro att det blir fint även om den har varit minusgrader inatt. jag ska laga fläsklägg med rotmos så det får väl bli den här dagen rolighet. God mat är aldrig fel.


Dagens ord: När dimman lättar kommer förhoppningsvis solen fram.

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards