Alla inlägg den 2 december 2019

Av Anita - 2 december 2019 12:34

Medan köttbullarna steks i ugnen ska jag passa på att blogga lite grann. Fin dag idag också så jag ska nog gå ut en sväng sedan jag stökat med det jag tänkt.


Nu har det varit första advent och jag hör hur folk börjar stöka med allt innan jul. Förr skulle man ju spara det mesta till dagen före julafton men nu gör man ju som man vill och jag vill att tomtar och pynt sakta ska översvämma huset.


 

Mjukistomtarna har kommit fram ur sin låda och får sitta och titta på sängen.


Tänkte spara med julkrubban till lite senare men jag kunde inte bärga mig och började plocka fram alla änglar och tomtar och grejor bara för att jag kan och vill.

 

Ett helt litet tomteland med änglar och grisar och små hus och så krubban förstås.

 

Troligen har jag barnasinnet kvar eftersom jag tycker att det är kul.


Nu måste jag passa köttbullarna. Bra att göra det man kan göra i tid och frysa in.

 

Dagens ord: Tur att jag har barnasinnet kvar annars vore det alltför trist i mörker och vinter.


Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards