Alla inlägg den 11 december 2019

Av Anita - 11 december 2019 09:02

 

I förrgår vaknade jag till att det hade snöat igen. När jag ligger i sängen så kan jag se ut på balkongen och hur mycket snö som kommit kan jag se på balkongräcket och det avgör om jag ska kliva upp eller om jag ska tjura till mig och ligga kvar.

Jaha slut på sparkturer på sjön. Slut på att gå i skogen.

Jag vägrar att ta ut snöslungan Eulalia fast den är lagad. Ger mig fan på att så fort jag börjar med den så blir det något mer skit. Tekniska grejor brukar krångla för mig.


Jag vägrar att skotta.

Jag vägrar att gå ut.

Till slut så var kaffesuget för starkt så det var bara att knaka sig upp.

Blev inte mycket gjort den dagen mer än att städa sonens rum.

Frampå kvällen kom M och L och hälsade på och jag blev genast på bättre humör.

 

Det är otroligt så mörkt det är. Halv elva igår när jag hämtade posten hade det nästan inte blivit ljust.

 

Fåglarna var som galna och fullkomligt anföll mig för maten var slut efter min tjuriga dag då jag inte ens varit ut och matat dom.

 

Det var en kall dag 14 grader som mest men AMV pch Gubben och Gamle A kom och vi blev sittande och käkade lussekatter som dom hade med sig och pratade och bara var lata några timmar.

 

Gjorde en liten fåra ner till vedboden så jag kunde hämta in lite ved men annars kurade jag mest inomhus. Läste lite, såg på tv lite och sågick den dagen.


 

Nu har vädret slagit om och det är bara en grad kallt och det har kommit lite mer snö inatt. Kanske kan jag få hem julgranen idag. Det är i alla fall planen men man kan aldrig veta. Mina planer brukar sällan slå in utan det blir något annat men skit samma. Vi får se. Nu är det kaffe som gäller och lite småplock.


Dagens ord: Njut av snön ni som gillar den.

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards