Alla inlägg den 18 december 2019

Av Anita - 18 december 2019 07:35

Så är det dags att hämta julgranen. i år får jag göra det alldeles ensam och det är jag inte van. Alltid brukar det finnas någon som kan hjälpa till.


Nåja det har varit några dagar nu då jag haft annat för mig men jag hämtade den härom dagen. Sågade ner den och fraktade hem den på kärran. Så har den stått nere i uthuset tills härom dagen då jag släpade in den i badrummet och där fick den stå och tina av och vänja sig vid värmen.

 

Att försöka sätta fast julgransfoten och få granen att stå rakt samtidigt som man skruvar fast den är minsann inte lätt och det tog ganska lång tid innan jag var nöjd med det. Barr hade jag innanför tröjan och på golvet och överallt.


Så är det det där med belysningen. Jag har två stycken för jag vill att det ska lysa och glimma men att få dit den och ut den ur förpackningen är ju också ett stök.


Sedan fram med alla andra grejor och jag har mycket grejor för jag brukar ha en mycket större gran. Alla gamla saker får inte plats men jag vill helst ha gamla grejor i granen, samma som jag hade när jag var liten.


Efter några timmar så är den klar och står där och doftar och lyser och jag känner mig rätt nöjd men visst hade det varit kul att ha sällskap när jag gör den klar.

 


Nu får den stå där och jag ska se till att den har vatten och planen är att den ska vara kvar till påsk. Få se hur det går. Man kan alltid ha planer.


Det blev inte mycket mer igår. Jag torkade lite älgkött och såg på Mandelmans jul på tv och pratade lite i telefon men mer blev det inte.


Nu ska jag åka till Hammarstrand när bilen blivit varm. Det är tyvärr 17 grader kallt och bilen är isig och jag hoppas att den frostar av sig så jag kan få upp dörrarna.

 

Tomtelyktan lyser och ute är det mörkt. Julen närmar sig nu och snart ska jag göra mat och mera mat. 

 

Lite snö är det och jag vill inte ha mer. Alldeles lagom tycker jag.


Dagens ord:

 




Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards