Alla inlägg den 22 december 2019

Av Anita - 22 december 2019 09:52

 

Jag vet att många har jobbigt idag. Allt som ska göras i sista minuten och bilresor på hala vägar. Här i Fisksjön har jag och katten det rätt så lugnt.

 

Igår kväll kom Broder B med fru tillbaka från Skåne och nu är dom bosatta här på riktigt. Skönt att dom inte är ute på vägen med all trafik och all halka.

jag gjorde inte så mycket igår. Jo jag rökte lax.

 

Otroligt bra det kan bli i en vanlig abu-rök. 

 

Den blev saftig god med lagom sälta och lagom röksmak. Jag är nöjd. Sållan att jag blir nöjd.


Jag skottade lite snö.

Gick en promenad "väst i gålan" Där var det inte en enda människa.

Så kom PappersBeda med Sambon en sväng. Dom hade med en blomgrupp till mig och jag blev jätteglad för den. Jag älskar ju blommor men har inte haft råd att köpa någon till jul iår. Jag lever ju efter att det jag kan klara mig utan ska jag klara mig utan. 


 

Tittar ut och ser en ekorre i fågelbordet för första gången iår. Ser de jättestora snöflingorna som vräker ner.

Dagens lista är kort 

Bara göra lite pressgurka och steka revbenspjäll. Resten får vara tills imorgon.

Jo det är klart att jag ska göra middag till Broder B och frun och mig men det blir något enkelt. Ikväll ska Broder B:s fru och jag åka på konsert i kyrkan. Nu blir det några dagars uppehåll i skrivandet så jag önskar er alla en God Jul och ett Gott Nytt År


Dagens ord: Nu går det åt rätt håll. Vi har kämpat oss igenom två vintermånader.

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards