Alla inlägg den 19 mars 2019

Av Anita - 19 mars 2019 09:33

Jag är med i en facebookgrupp som heter "Vi som är född mellan 1940-1960." Där visar man saker från förr och frågar om vi kommer ihåg och då inser jag att de flesta saker man kastat bort för länge sedan använder jag fortfarande.

 

Mina gula 80-talsskåp från IKEA med hyllremsor. Vem har hyllremsor nu för tiden. Jo jag.


Kokkaffe är ju totalt ute och ohäftigt. Vem kokar kaffe nu för tiden? Ja jag och dessutom har jag samma gamla kaffeburk som alltid funnits här.

 

Inte har jag några häftiga möbler gjorda i svart och med blankt där till som på en operationssal. 

Nej här är det gamla möbler sedan 100 år tillbaka och dom duger gott åt mig. Jag bryr mig liksom inte.

 

Undrar vem mer än jag som har kvar samma fula 80-talsmatta men jag ska säga er att den trots all slitage är blank och ser ganska ny ut, så varför byta? jag kan leva med den röda mattan.

 

Gamla klockan sitter där den alltid suttit och Sonen är noga med att vrida upp den när han kommer hem. Jag brukar glömma det.

 

Vardagsrummet har bara gamla, urgamla möbler som alltid funnits i huset och jag bryr mig inte om att skaffa nya. Jag har inte råd heller för den delen.

Jo, julgardinerna hänger fortfarande uppe men till påsk ska jag byta. Ni vet väl att julen varar än till påska.

 

Nog önskar man att det vore som på bonaden men ni ska veta att igår snöade det hela dagen, vräkte ner. Jag blev som vanligt deppad och det är tur att Kinabror är här och skottade. Jag gick nästan inte ut utan grävde ner mig under filten i vardagsrummet och låg där och deppade. Sån blir jag tyvärr.


Ska väl fortsätta med att nämna mina bloggvänner. Så många har försvunnit. Det är Stora B 

 

Han har varit lärare och musiker är han fortfarande. Han har alltid roliga kommentarer till allt och har en husbil som heter Fimpen. Han har varit hit och hälsat på en gång. Tyvärr har han slutat blogga.

 

Så har vi Staffan Huss som är en fantastisk fotograf och härstammar från Vildhussen. Även han har varit hit och hälsat på och har slutat blogga.


Det finns så många fler som jag ska presentera lite längre fram. Nu börjar inlägget bli för långt så jag får väl sluta.


Idag skiner solen i alla fall och jag vet inte om det blåser kallt eller om det blir en fin dag. Jag har osopad bil och oskottat framför huset och omatade fåglar. Jag får väl försöka skärpa till mig och ta mig ut och hämta posten. Ha en bra dag ni som slipper snön. Här får man väl pulsa som vanligt.


Dagens ord: Bättre att kura under filten än att skotta snö. Gubben vinter är ovanligt bedrövlig i år.

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards