Alla inlägg den 2 juli 2019

Av Anita - 2 juli 2019 08:02

Så kommer juli månad. Var det inte den som skulle vara sommarmånaden? Jag bara undrar.

Mycket har jag gjort veckan som gick och det var hektiskt.

 

Så kom söndagen och äntligen slutade det blåsa. Eftersom min tvätt blåser in i skogen när det blåser så passade jag på att hänga till tork och då kom regnet och det regnade i flera timmar så nu lär den väl bli sköljd i alla fall.


Heller regn än blåst i alla fall. Dessutom är regn bra för grundvattnet och potatisen växer så det knakar.

 

Mitt nya projekt med att odla uppe på marken verkar funka bra men jag vet inte om det bara är blast på potatisen, det visar sig så småningom. Jag plockade fram mina regnkläder och tog på mig stövlarna och så gick hunden Jack och jag ut i  regnet.

 

Så mycket som inte har blivit av den här sommaren.

Båten ligger kvar på land.

Mattorna är otvättade.

Inte en enda gång har jag badat. 15 grader inbjuder inte till bad speciellt som det blåser.

Inte en enda stund har jag solat. 

Inte har jag legat i hammocken. Dynorna är undanstoppade så dom inte ska bli blöta.


Hängmattan ligger inne i växthuset för att inte bli genomblöt.

Blommorna ligger som gamla disktrasor på marken bara rosorna och syrener klarar av att stå upprätta.

 

 

Igår åkte Kinabror och jag till en gammal skolkamrat nere i byn för Kinabror skulle titta på fibergrejset för dom fick inte igång sitt bredband  Det var roligt att hälsa på där för vi var där ganska mycket när vi var i skolåldern.

Så en sväng på Hammarstrand för att handla lite mat.


 

En stund härom dagen lugnade ner sig och efter regnet kom 5 minuter av sol och då passade jag på att ta ett kort.

Nu gäller det att fånga de få solstrålar som finns.


Idag ska AMV och jag ha sommarcafe på Håsjögården och sedan ska jag och min skolkamrat M åka iväg och dansa på Gerålund och sedan kommer veckan att gå i ett väldigt huj med aktivitetet hela tiden. Dessutom håller jag på med ett projekt som ni ska få reda på senare. hemlig hemligt.


Igår kväll satt AMV och ett av hennes barnbarn, min svägerska och jag och småpratade inomhus och hade en mysig kväll. 


Dagens ord: Bakom molnen lyser solen även om man inte tror det.

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Juli 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards