Alla inlägg den 4 juli 2019

Av Anita - 4 juli 2019 18:30

Tisdagen hade AMV och jag sommarcafe och ute var det kallt och ruggigt. Det var varmt och skönt inne och det kom en hel del folk. Vi har ju många bekanta och dom får ju ställa upp och komma och fika.

 

Skulle iväg på dans men det blev inte av. 


Onsdagen var lika kall och AMV och jag for och köpte blommor och for upp till kyrkogården i Pålgård och satt nya blommor på mammas grav. 

Bestämde oss att ta en titt och en fika på hembygdsgården där och så gjorde vi det.

 

Vi var först på plats och köpte fikabröd och lotter som man ska göra på hembygdsgård. Så gick vi runt och tittade på allt gammalt och fint som finns där. Det är en jättefin hembygdsgård minsann.


Så iväg till sommarcafe i våran by och där var Kinabror och AMV:s Gubbe i full fart med att göra varma mackor och koka kaffe. Så gick den dagen och på kvällen satt AMV och jag och tittade på "Morden i Midsommer" eftersom vi inte alls bryr oss om fotbollen som dom andra tittade på. Vi somnade lite då och då och hade lindat in oss i varsin filt.


Så idag lite mindre blåst och det var lapptäcksutställningen på Strånäset. AMV följde med, vi hämtade Moster i Näset och så stannade vi för hos min vän Carin som också följde med.

 

Det famtastiska huset som av någon märklig anledning blev svavartvitt. Så det kan bli i min konstiga nya mobil.

 

Massor med folk och så fina grejor.

Gott och billigt fika dessutom som vi satt på glasveranden och tittade ut över den fina utsikten.

 

Så gick vi runt och tittade.

 

Det allra roligaste är det åttkantiga paveljongen som är ett gammalt hönshus.

 

Där bor numera höns av tyg.

 

och i reden sitter det fortfarande hönor med den skillnade att dom varken luktar eller kacklar.

 

 

Så var det slut på det nöjet och vi begav oss hemåt.


Borta hos Kinabror var det fullt fart och fullt med folk. Vi är många när vi plockas ihop. Trots kylan tog pojkarna mod till sig och badade.

 

Dom doppade sig faktiskt men kom upp omedlebart. Första badet i alla fall.

 

Nu ska det bli boultävling men jag stannar inne i värmen och ser på "Erst" och vad han hittar på. Kanske tänder jag till och med en brasa i kaminen 


Dagens ord får bli en bonad från hembygdsgården i Pålgård

 

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Juli 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards