Alla inlägg den 6 juli 2019

Av Anita - 6 juli 2019 08:24

 

Ikväll kommer Sonen hem och jag bestämmer mig för att städa och göra lite fint. Börjar med att kasta ut mattor.

 

Så länge går det bra. 


Tar fram dammsugarn allmänt kallad för snabeldraken. Den suger väldigt dåligt och jag inser att påsen kanske är full. Jaha ja. hur var det nu man fick upp eländet. Jag trycker och vrider och bänder och letar efter spärr men under svordomar så inser jag att jag inte kommer att lyckas. Värre än ett kassaskåp. Föresten har jag kanske inte någon påse som passar heller. Det finns ju massor med olika påsar. Ingen likrikting där inte.


Ja inte är det någon fara., Jag har ju en ny elektrisk dammsugare så det ska väl fixa sig. 

 jag  

Jahaja. Trodde jag. Strömmen slut och det tar evigheter att ladda den.


Det blir som vanligt. Så fort jag ska städa slutar det med svordomar och eder och fan anamma.

Det blir till att ta sopen. Jag är inte vänner med tekniska grejor så nu ska här sopas så dammet yr och jag har inte tid med att sitt här och skriva  men jag var tvungen att lugna ner mig och ta en paus. Tar en kopp kaffe och undrar hur fortsättningen ska gå. Ska jag råka tömma ut skurhinken eller vad.?

Ute är det 8 grader kallt så jag behöver inte gräma mig över att jag inte kan vara ute i alla fall.


Dagens ord: Tacka vet jag den gamla vanliga sopen, den är en trogen vän när tekniken inte funkar.

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Juli 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards