Alla inlägg den 25 juli 2019

Av Anita - 25 juli 2019 22:13

 

Nu är det riktigt varm och vattnet är ljummet och bromsar och mygg är alldeles galna. Här sitter jag på bryggan hos Kinabror och gosar med hunden Waimo. Hon är så kelsjuk och vänlig.


Igår hämtade Sonen och jag hans fjälla på Östersunds flygplats. Hon kom med den riktiga värmen och nu är det att bada och sola som gäller och bli biten av bromsen.

 

Igår var DansBritt här med sina två barnbarn och badade hela dagen. 

Sonens Fjälla är den som badar mest i alla fall. Jag har bara badat tre gånger idag.

 

Så idag kom SnickarMagnus med fru och badade. Hunden Jack badar hela dagarna.

  

Man kan säga att dagarna tillbringas mest i sjön och vattnet är varmt och ljuvligt mjukt och klart. 

Jag plockar sten ur vattnet och lägger upp under min brygga. Ligger i strandstugan och läser lite grann och bara sällskapar med dom som kommer och hälsar på. Jo jag vattnar blommorna och röker lax också.


Amv och Gubben har åkt hem men kommer tillbaka imorgon. Annars är det inte så mycket folk här just nu. Jo Sonen och Fjällan förstås och Kinabror. Sundvallsborna är också här men annars är det slut på dom andras semester.


 

Nog är det skönt att sitta nere vid sjön och njuta av värmen och bada lite då och då. Vore det inte för bromsarna så kunde livet vara perfekt men trasiga tänder och bromsar som biter köttbitar ur skinnet på en är ingen fröjd. Dessutom så går jag barfota och råkade trampa på en humla som verkligen lyckades bränna mig så forten är svullen och öm. 

Nåja man ska väl få något skit för sina synder antar jag.

Ser att jag inte skulle lagt ut det här kortet. Förfärligt hur jag ser ut egenltigen.. Skönhetens dagar är förbi minsann.

 

Mina blommor har äntligen slagit ut och trädgården är så fin den kan bli.

 

Med 30 grader i skuggan kunde man tro att det skulle bara ett lidande på nätterna men ett gammalt timmerhus håller hettan ute och det är svalt och sjönt inomhus som tur är. Fönster i sovrum och skrubb gör att det är så skönt på natten och jag sover som en stock.


Dagens ord :Det gäller att njuta av de varmaste dagarna-


   

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Juli 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards